Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

El Govern avisa que el comerç està “poc representat” als Next Generation i fa una crida a “aixecar projectes tractors”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El Govern avisa que el comerç “està poc representat” en les candidatures que opten als fons Next Generation de la Unió Europea per estimular la recuperació econòmica després del sotrac de la covid i impulsar la transformació del teixit productiu tot i ser “un sector important”. Així ho ha assegurat la directora general de Comerç de la Generalitat, Muntsa Vilalta, en una taula rodona organitzada per l’UPF-Barcelona School of Management. “El sector està molt atomitzat, però som capaços de crear projectes grans. Per tant faig una crida a aixecar projectes que puguin ser tractors”, ha dit. Durant la jornada ‘Gaps del Retail’, les patronals del sector han lamentat que el Procicat “no els hagi fet cas” i han reclamat “un marc legal més flexible”.

El degà de la UPF Barcelona School of Management, Oriol Amat, ha coincidit amb Vilalta durant el discurs de benvinguda als assistents al col·loqui organitzat per la Càtedra d’Escenaris de Futur del Retail, Turisme i Serveis. Amat ha insistit en la importància d’aquest àmbit econòmic, que “és ja el primer sector de l’economia després del sector públic i també un dels que més ha patit” i ha afegit que “quan el comerç tanca no només tanca un establiment, sinó que es veu afectada una família veïna”.”Per això és molt important ajudar aquest sector com abans, millor i els fons europeus Next Generation han de contribuir-hi. Aquests fons poden anar molt bé per a la reconversió cap a un comerç més sostenible i una economia més verda, però també per ajudar les petites i mitjanes empreses que més han patit la crisi de la covid-19″, ha detallat Amat.En aquest sentit, Vilalta ha admès que “és difícil” traçar projectes tractors en un sector tan “atomitzat” que tinguin “elements de digitalització, eficiència energètica, sostenibilitat i formació” per poder rebre fons europeus.Al llarg del col·loqui, les associacions de comerciants Foment Comerç i Pimec Comerç han remarcat l’impacte de la pandèmia, que ha accelerat l’escenari de transformació digital que ja era present abans de la covid. El president de Foment Comerç, Roger Gaspa, ha assegurat que tot i que la comunicació amb el Departament d’Empresa és bona, “el Procicat no ens ha fet massa cas” durant la pandèmia.Davant dels canvis constants i la necessitat del comerciant d’escoltar-los i adaptar-se, Gaspa ha apostat per “buscar una legislació més flexible” que permeti models de negoci híbrids i amb diferents usos com ara “sabateries amb una zona de degustació, botigues efímeres, o ‘pop-up stores'” que ara mateix “tenen un difícil encaix jurídic”.Gaspa ha afegit que “en un entorn de gran incertesa es tracta d’anar provant diferents estratègies” i, per això, es fa necessàries “estructures d’empreses molt més líquides”. “No som el Titànic, som petites zòdiacs que ens hem d’adaptar ràpidament”, ha exemplificat.En la mateixa línia, el president de PIMEComerç, Àlex Goñi, ha explicat que no veu “des d’un punt de vista afectuós” la normativa actual i ha proposat relaxar el pagament d’impostos en les primeres etapes de vida d’un establiment. “Estem en un país on abans que muntis un negoci ja necessites fer despeses, necessites papers i autoritzacions i encara no has muntat ni la botiga”, ha dit.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió