Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

El B-Travel obre portes amb el repte de mantenir els viatgers de proximitat i esquivar l’efecte de la inflació

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El saló B-Travel ha arrencat aquest divendres a Barcelona amb l’expectativa de reunir més de 20.000 visitants i el repte d’esquivar la inflació i mantenir el pes dels viatgers de proximitat. “Amb la pandèmia la gent va descobrir que aquest turisme nacional tenia avantatges, i aquesta tendència continua”, ha explicat a l’ACN el president de la cita, Martí Sarrate. “Al nostre sector ens afecta qualsevol circumstància, però de moment estem veient que la inflació i l’augment de costos no està afectant”, ha afegit abans de destacar que un dels grans reptes és encara la desestacionalització de les temporades. El saló, que tanca diumenge, també ofereix als visitants propostes com creuers o viatges de llarg radi a destins com Argentina o Cuba.

Passat l’impacte de la pandèmia, Sarrate espera consolidar la bona tendència positiva encetada a l’estiu. “Hi ha un conglomerat amb una oferta molt concreta i molt amplia perquè la gent planifiqui les seves vacances”, ha indicat el directiu. Pel que fa a la grandària de l’esdeveniment, compta amb 120 expositors. “Esperem tornar a les xifres del 2019”, ha vaticinat el president del saló.

Publicitat

Per la seva part, la directora general de turisme del Govern, Marta Domènech, ha reconegut que el turista català sempre ha fet “molta confiança” als destins de proximitat. Tal com ha indicat durant la visita institucional al saló, els visitants nacionals són el primer client, per davant dels que venen de la resta de l’Estat o els que arriben de França, el Regne Unit o Alemanya. “Tot allò que desestacionalitzi, diversifiqui, que distribueix la gent per tot el territori i, a més, augmenti la despesa, per nosaltres és la nostra estratègia”, ha indicat.

<strong>De València a Argentina</strong>

Entre els expositors d’enguany, Macarena Medina, representant de Visit Argentina al B-Travel, apuntava que el país ha tornat al saló després d’uns anys per trobar-se de nou amb el públic català i les seves empreses. “Argentina ofereix diversitat”, defensa. Tal com reconeix, ciutats com Buenos Aires i paisatges com les Cascades de l’Iguaçú o la Patagonia són els principals valors d’aquest destí llatinoamericà. Tot i el pes del turisme espanyol, Medina remarca que amb més vols directes, més turistes catalans anirien a Argentina.

Mirant a opcions més properes, la tècnica de Turisme de la Comunitat Valenciana Maria Jover ha explicat a l’ACN que Catalunya és un mercat “molt important” per aquesta comunitat, sobretot per la proximitat geogràfica, i que en l’edició d’enguany del B-Travel presentaran fins a set marques turístiques. Jover ha comentat que durant el saló també donaran a conèixer les experiències que es poden dur a terme al País Valencià, com turisme interior i activitats nàutiques. “Volem potenciar això”, ha comentat Jover, que constata una recuperació de l’activitat respecte al 2019.

El pavelló 8 del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona s’ha anat omplint progressivament a partir de les deu del matí de professionals del sector, però també de molts visitants particulars que busquen informació sobre noves rutes per explorar. És el cas de Marc Abarcó i la seva dona Roser, molt acostumats a viatjar tant a destinacions pròximes com de l’estranger i que són al saló per informar-se sobre rutes molt concretes per l’Estat. Per al mes de maig, han dit que esperen poder visitar “algun trosset de la Manxa o Extremadura”. “Encara hem de decidir quines rutes agafem”, ha afegit Abarcó.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió