Edició 2103

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 28 de abril del 2024
Edició 2103

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 28 de abril del 2024

Alumnes de Lleida aprenen educació financera a través d’una aplicació de gamificació i gestió tutorial

|

- Publicitat -

ACN Lleida – Més de 200 alumnes d’una desena d’aules del col·legi Lestonnac de Lleida aprenen educació financera a través d’una aplicació de gamificació i gestió tutorial. Es tracta de ‘ClassBits’, un programari que adopta l’aspecte d’un videojoc i que pretén familiaritzar als alumnes amb els conceptes d’estalvi i inversió. D’aquesta manera, els infants poden adquirir o vendre negocis dins l’aplicatiu, així com gestionar el patrimoni que han aconseguit després de guanyar premis que reconeixen la seva conducta a l’aula. De fet, l’objectiu de l’aplicació és motivar als alumnes i gestionar les seves actituds amb el reconeixement d’accions a destacar com ser participatiu o ajudar als companys, o amb la penalització d’accions que el tutor vol evitar.

El professor del col·legi Lestonnac de Lleida Cristian Viaplana és l’autor d’aquesta aplicació que ja registra mil usuaris i mestres d’escoles d’arreu de l’Estat.

Publicitat

La seva passió pel món financer i la “manca” d’educació en aquest àmbit a les aules són les raons per les quals Viaplana va apostar per treballar els conceptes “bàsics” del món de les finances en l’aplicació. “La idea és eliminar els pensaments a curt termini i fomentar la inversió a llarg termini.”, ha explicat.

Més enllà de voler familiaritzar els alumnes amb conceptes relacionats amb el món financer, l’aplicació manté els infants “connectats” i “presents” en el que fan en cada moment. En aquest sentit, Viaplana ha apuntat que arran de la utilització del ‘ClassBits’, ha notat millores en el compromís dels infants per ser millors companys.

El programari és una eina per al mestre i els infants no hi poden accedir. L’aplicació, que compta amb 110 avatars diferents, s’utilitza amb pissarres digitals o amb la projecció del programari a l’aula.

‘ClassBits’ va néixer arran del desinterès dels alumnes per una aplicació que ja utilitzaven prèviament. “Vam decidir crear-ne una”, ha explicat Viaplana, qui també ha destacat que els alumnes han contribuït a fer realitat el programari. “L’aplicació està feta escoltant els alumnes i les seves necessitats”, ha puntualitzat.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió