Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

Adif licita les obres d’adaptació de l’ample internacional del centre logístic de Can Tunis

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Adif ha licitat el contracte d’execució de les obres d’adaptació a l’ample internacional del Centre de Logístic de Barcelona-Can Tunis per un import d’11,9 milions d’euros i un termini d’execució de 10 mesos. Can Tunis actua com un important centre logístic, ja que és on conflueix la línia Castellbisbal-Morrot i les línies d’accés al Port de Barcelona. D’altra banda, l’ens gestor d’infraestructures ferroviàries també ha aprovat licitar per 3,9 milions d’euros un contracte de subministrament i transport d’aparells de via d’ample convencional per a la seva posterior instal·lació en el nou ramal d’accés a l’Aeroport del Prat.

Segons ha explicat Adif en un comunicat, el projecte de Can Tunis inclou les actuacions en plataforma, via i electrificació per a la implantació de l’ample mixt, és a dir, tant internacional com ibèrics, inclosos els aparells de via necessaris. D’altra banda, el contracte a l’aeroport del Prat inclou el subministrament, premuntatges, i la comprovació al taller i transport dels aparells per al seu correcte funcionament. També inclou l’assessorament durant el trasllat, la col·locació de la via, anivellament i alineació i els ajustaments finals fins que quedin definitivament instal·lats. Els aparells de via són elements fonamentals en l’operativa ferroviària ja que permeten l’encreuament o desdoblament de vies o combinacions d’ambdues.El consell d’administració d’Adif va autoritzar al novembre del 2020 la licitació per un import als 81 milions d’euros i un termini d’execució de 24 mesos de les obres de l segona fase de construcció del nou accés ferroviari a la T-1. El nou ramal permetrà connectar la terminal i Barcelona en uns 19 minuts i es preveu que agafin aquesta línia entre 7 i 9 milions de viatgers a l’any. La primera fase del projecte va consistir en la perforació del túnel i va comptar amb una inversió estimada de 305 milions d’euros.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió