Dilluns, 14 de juny de 2021 - Edició 1054
La República

Adif licita les obres d’adaptació de l’ample internacional del centre logístic de Can Tunis

ACN Barcelona.-Adif ha licitat el contracte d’execució de les obres d’adaptació a l’ample internacional del Centre de Logístic de Barcelona-Can Tunis per un import d’11,9 milions d’euros i un termini […]

Avatar
Agències 21/05/2021

ACN Barcelona.-Adif ha licitat el contracte d’execució de les obres d’adaptació a l’ample internacional del Centre de Logístic de Barcelona-Can Tunis per un import d’11,9 milions d’euros i un termini d’execució de 10 mesos. Can Tunis actua com un important centre logístic, ja que és on conflueix la línia Castellbisbal-Morrot i les línies d’accés al Port de Barcelona. D’altra banda, l’ens gestor d’infraestructures ferroviàries també ha aprovat licitar per 3,9 milions d’euros un contracte de subministrament i transport d’aparells de via d’ample convencional per a la seva posterior instal·lació en el nou ramal d’accés a l’Aeroport del Prat.

Segons ha explicat Adif en un comunicat, el projecte de Can Tunis inclou les actuacions en plataforma, via i electrificació per a la implantació de l’ample mixt, és a dir, tant internacional com ibèrics, inclosos els aparells de via necessaris. D’altra banda, el contracte a l’aeroport del Prat inclou el subministrament, premuntatges, i la comprovació al taller i transport dels aparells per al seu correcte funcionament. També inclou l’assessorament durant el trasllat, la col·locació de la via, anivellament i alineació i els ajustaments finals fins que quedin definitivament instal·lats. Els aparells de via són elements fonamentals en l’operativa ferroviària ja que permeten l’encreuament o desdoblament de vies o combinacions d’ambdues.El consell d’administració d’Adif va autoritzar al novembre del 2020 la licitació per un import als 81 milions d’euros i un termini d’execució de 24 mesos de les obres de l segona fase de construcció del nou accés ferroviari a la T-1. El nou ramal permetrà connectar la terminal i Barcelona en uns 19 minuts i es preveu que agafin aquesta línia entre 7 i 9 milions de viatgers a l’any. La primera fase del projecte va consistir en la perforació del túnel i va comptar amb una inversió estimada de 305 milions d’euros.