Divendres, 3 de febrer de 2023 - Edició 1653
La República

Adicae qualifica d'”històrica” i “revolucionària” la llei que crea l’autoritat en defensa del client financer

ACN Barcelona – L’associació d’usuaris de bancs, caixes i assegurances (Adicae) assegura que l’avantprojecte de llei de creació de l’autoritat administrativa independent de defensa del client financer que el govern […]

Agències 06/04/2022

ACN Barcelona – L’associació d’usuaris de bancs, caixes i assegurances (Adicae) assegura que l’avantprojecte de llei de creació de l’autoritat administrativa independent de defensa del client financer que el govern espanyol va presentar aquest dimarts és “històric” i “revolucionari”, perquè les decisions tindran un caràcter vinculant. En un comunicat, l’entitat afirma que pressionarà perquè surti aviat aquesta llei, que busca prevenir els “grans problemes” que han causat la banca i els serveis financers als consumidors i usuaris, “que moltes vegades s’han trobat en una situació d’indefensió, com s’ha vist a tancaments d’oficines i caixers”, apunten.

Tot i aquesta valoració positiva, Adicae reclamarà que la llei es matisi “en alguns aspectes”, ja que l’entitat desitjava que aquesta autoritat autònoma i independent resolgués reclamacions amb cost màxim de 50.000 euros. En aquest sentit, considera que el límit establert de 20.000 euros cobrirà aproximadament el 90% dels consumidors i usuaris. “Això reforçarà la seva posició davant de qualsevol conflicte d’hipoteques o relacionat amb els seus estalvis”, apunten des d’Adicae.

Un altre dels “grans avenços” prefixats és el període de 90 dies que tindrà la banca per resoldre les reclamacions dels consumidors. Segons l’associació, “fins ara la banca posava tota mena d’obstacles per resoldre els problemes, però aquesta llei incita que es resolguin fins i tot al període anterior, que la llei definirà com de dos mesos”.