Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

ACAVe presentarà una querella contra Ryanair per “atemptar contra l’honor de les agències de viatges”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’Associació Corporativa d’Agències de Viatges Especialitzades (ACAVe) presentarà en els pròxims dies una querella contra Ryanair per “atemptar contra l’honor” de les agències de viatges, a qui l’aerolínia hauria acusat d’obstaculitzar els reemborsaments o proporcionar dades falses per a les reserves, segons ha informat la patronal aquest dilluns. ACAVe ha pres aquesta decisió després que el passat 8 de juliol se celebrés un acte de conciliació i Ryanair “rebutgés una solució acordada”. La patronal va iniciar el procés a l’abril presentant una demanda de conciliació on demanava, entre altres coses, la rectificació pública de la “informació falsa” que havia difós la multinacional irlandesa.

ACAVe ha afirmat que “des de fa anys” Ryanair ha volgut “impedir costi el que costi” que els seus vols poguessin vendre a través d’agències de viatges, però “mai havia recorregut a l’atribució falsa de conductes delictives per aconseguir el seu objectiu”. En la demanda, es posa de manifest que Ryanair ha acusat les agències de viatges que han comercialitzat bitllets de Ryanair “d’haver efectuat actes il·lícits”.En els últims mesos, continua la patronal, molts clients de Ryanair que havien contractat els seus vols a través d’agències de viatges havien rebut cartes on se’ls informava que els seus bitllets havien estat adquirits a través de ‘screen scraping’. Aquesta tècnica consisteix en que una agència de viatges escaneja el lloc web d’una aerolínia, presenta opcions de vol als seus clients i contracta en el seu nom l’opció triada. Per contra, l’associació defensa que “la compra s’efectua pels canals preceptius, amb tota la informació dels clients i amb les garanties necessàries”.No obstant això, ACAVe assegura que a la seva pàgina web i en els correus electrònics que ha remès Ryanair, “acusa les agències de viatges de proporcionar informació falsa en els mètodes de pagament per efectuar les reserves”, així com de “no abonar als seus clients els reemborsaments realitzats per la companyia aèria”, donant a entendre que “les agències se’ls poden haver quedat”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió