Dilluns, 26 de juliol de 2021 - Edició 1096
La República

La seu d’Spanair es traslladarà a Barcelona

Segons els responsables de la compra, Spanair traslladarà la seva seu social de Palma a Barcelona però es garanteix el lloc de treball als 600 treballadors de la capital balear ja que només es traslladarà l’equip directiu. Els Governs català i Balear mantenen contactes per resoldre aquesta situació.Jordi Portabella, ha afirmat aquest matí que Spanair hauria de canviar el nom ja que ‘tothom sap d’on són Lufthansa, Alitalia o British Airways; i de la mateixa manera tothom hauria de saber d’on és Spanair’. Durant el dia d’ahir, els nous propietaris van mostrar-se contraris a un canvi de nom.

Redacció
Redacció 03/02/2009

El canvi de nom de l’aerolínia

Jordi Portabella, president del grup d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona, ha afirmat aquest matí en una entrevista a ‘Els matins’ de TV3 que Spanair hauria de canviar el nom ja que ‘tothom sap d’on són Lufthansa, Alitalia o British Airways; i de la mateixa manera tothom hauria de saber d’on és Spanair’. Tot i això, Portabella ha assegurat que no és un tema urgent però considera que d’aquesta manera la companyia s’identificaria amb el territori i els ciutadans la sentirien ‘més seva’.

En declaracions al mateix programa, el vicepresident executiu Catalana d’Iniciatives, Rafael Suñol, ha explicat que de moment el nom de la companyia serà el mateix. En la mateixa línia s’ha manifestat el director general de la Fira de Barcelona, Agustí Cordón, que veu necessari mesurar molt bé un possible canvi de nom a la companyia Spanair. En una entrevista a ‘El món a Rac1’, Cordón opina que llançar una marca internacional és complicat, i que s’hauria de mesurar molt bé aquesta decisió. No obstant, l’associació de la companyia amb els problemes soferts els últims mesos podria fer viable el canvi de nom, segons ha manifestat.

Situació econòmica

El nou grup propietari de Spanair ha explicat que la companyia tenia pèrdues estancades i que la inversió real que es fa és de 100 milions d’euros pel 80,1% de l’aerolínia. Catalana d’Iniciatives ha explicat que hi han invertit 80 milions d’euros, mentre que els altres 20 milions els ha posat SAS. Segons Rafael Suñol, el nou grup inversor té ara dos mesos per tancar els tràmits burocràtics.

El futur de la companyia

Spanair ha informat que operarà 67 rutes en la temporada d’estiu, amb més de 47.500 vols, potenciant les connexions a Barcelona, Madrid i Canàries. Oferirà 24 rutes internacionals en col·laboració amb Star Alliance, el que suposa 220 vols directes setmanals des de Barcelona a Alger, Banjul, Copenhaguen, Estocolm y Munic D’aquesta manera Spanair aposta per ser la segona aerolínia que opera a l’Estat espanyol en nombre de passatgers i la primera alternativa des de l’aeroport del Prat.

El model de gestió de l’aeroport

El secretari general d’ERC, Joan Ridao, ha instat avui el president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, a complir el seu compromís de presentar el futur model de gestió de l’aeroport del Prat a la primavera, coincidint amb la inauguració de la T1.

Ridao ha afirmat desconèixer si Zapatero complirà o no amb el seu compromís, tot i que ha assegurat que no hi ha hagut ‘ni un sol avanç’ malgrat les reunions que s’han fet sobre aquesta qüestió. Segons el republicà, és ‘evident que el PSOE està més interessat a arribar a un acord amb el PP per tancar un model centralista d’AENA, que a atendre les reivindicacions de Catalunya o de les Balears’. ‘Hem pagat un preu massa car per la nostra dependència, fet que demostra que Espanya és un molt mal negoci’, ha afegit Ridao, qui ha retret que el Govern continuï apostant per una AENA ‘plenament centralitzada’ i per l’aeroport de Barajas.

En aquest mateix sentit s’ha manifestat el secretari general de Convergència Democràtica de Catalunya, Artur Mas que ha assegurat que mentre la situació a AENA sigui de ‘monopoli’, ‘per molta empenta que es posi des de Catalunya, les coses costaran més d’anar endavant i costarà més fer del Prat el gran aeroport que volem’. Per això, ha recordat als governs espanyol i català que aquest és ara ‘un altre deure pendent’, del qual ‘no pot tornar a escaquejar-se ningú’. Mas ha acusat el tripartit d’haver ‘tirat la tovallola’ amb aquest tema.