La utilitat de la Delegació del Govern a Brussel·les i del representant permanent
No obstant, durant tot el dia d’ahir i també avui la Delegació del Govern a Brussel·les i el representant permanent de la Generalitat a la UE, Amadeu Altafaj, s’han multiplicat per oferir la màxima ajuda sobretot als ciutadans que volien tornar al Principat. Un exemple d’utilitat i eficiència en la gestió que calla la boca a molts partits i opinadors que carreguen de manera constant contra les delegacions que Catalunya està desplegant arreu del món.
L''ambaixada' va atendre unes 130 persones
Amadeu Altafaj i la delegació van constituir un equip de gestió de crisi “des de primera hora del matí” d’ahir en coordinació amb les conselleries d’Exteriors i Territori, segons el propi Altafaj, van atendre unes 130 persones que principalment necessitaven allotjament després de veure el seu vol cancel·lat i a més van crear una base de dades amb voluntaris disposats a acollir gent bloquejada que no pogués passar la nit enlloc, cosa que al final no va fer falta.
Felicitacions de ciutadans a Twitter
L’activitat a la delegació no ha cessat avui, ja que ha contribuït a augmentar la freqüència d’autocars Eurolines Brussel·les-Barcelona i a organitzar un autocar especial en direcció a Catalunya. A banda, no ha parat d’informar sobre les novetats a l’hora de fer servir transports públics a Bèlgica i també sobre els drets dels passatgers afectats per les cancel·lacions. A més, el propi representant de la Generalitat a UE ha estat atenent totes les qüestions de catalans afectats pel caos a Brussel·les, cosa que ja ha generat felicitacions de ciutadans a Twitter.