Dijous, 29 de juliol de 2021 - Edició 1099
La República

El límit de 80 km/h es farà esperar

Estava previst que dels 120 quilòmetres per hora es passés als 80 a partir de l’1 de novembre (demà passat) a la zona 1 de l’àrea metropolitana de Barcelona. Però no serà així. A causa de els problemes de mobilitat derivats de les obres del TGV , el Govern de la Generalitat va acordar ahir retardar l’etapa d’adaptació del límit de velocitat. De totes maneres, que ningú es facil il·lusions de cap tipus ja que el Servei Català de Trànsit va confirmar que a partir del 1 de gener de 2008, tal com estava previst, s’aplicarà estrictament, amb sancions incloses. Ara per ara, però, segons Trànsit, encara no es pot establir una data per a l’inici de la campanya de sensibilització.

Redacció
Redacció 30/10/2007

Estava previst que tot hom que conduís un cotxe en una via ràpida situada a la zona 1 de l’àrea metropolitana de Barcelona no pogués sobrepassar els 80 quilòmetres per hora. A partir d’ara només estarà permès circular a 80 km/h. Aquest pla s’aprovarà avui des del govern català. El pla està enfocat bàsicament a reduir la contaminació que provoquen les grans quantitats de cotxes que circulen per l’àrea metropolitana.

A causa de els problemes de mobilitat derivats de les obres del TGV , el Govern de la Generalitat va acordar ahir retardar l’etapa d’adaptació del límit de velocitat de 80 km/h en les vies de l’àrea metropolitana, que havia de començar aquest dijous. Això sí, el Servei Català de Trànsit va confirmar que a partir del 1 de gener de 2008, tal com estava previst, s’aplicarà estrictament, amb sancions incloses. Segons Trànsit, encara no es pot establir una data per a l’inici de la campanya de sensibilització, ja que tot depèn de “com evolucionin les incidències en la xarxa ferroviària”.

La limitació a 80 km/h és una iniciativa que forma part del Pla d’Actuació per a la millora de la qualitat de l’aire, que acompanyada d’altres mesures pretén reduir la contaminació atmosfèrica. Segons els estudis encarregats pel Govern, la seva aplicació comportarà reduir com a mínim un 17% dels òxids de nitrogen i un 7% de les partícules. Institucions com el RACC han qüestionat l’efectivitat d’aquesta mesura.

Notícies relacionades

10.07.2007 – Dins l’Àrea Metropolitana de Barcelona, tothom a 80 km/h
11.07.2007 – El RACC i els sindicats s’oposen als 80 km/h a l’àrea metropolitana de Barcelona