Dimecres, 18 de Setembre de 2019 - Edició 419
La República

[Vídeo] Els pitjors moments d’en Basté a Can Rufián

Posa en dubte la pluralitat de TV3, culpa Pasqual Maragall de la seva sortida de CatRàdio o compara Otegi amb Osama Bin Laden

Redacció
Redacció 17/07/2019
Jordi Basté a Can Rufián

Quan el polític entrevista al periodista

El periodista i conductor del programa matinal de Rac1, Jordi Basté, ha estat entrevistat al programa La Fábrica, un espai creat pel diputat d’ERC a Madrid, Gabriel Rufián, al més pur estil Pablo Iglesias. L’espai, íntegrament en castellà, és d’entrevistes amb diferents personalitats del món d’internet, la cultura, la comunicació o la política.

La manca de pluralitat a TV3 i la Corpo

Un dels moments de l’entrevista més sorprenents és quan Jorgi Basté abraça la teoria unionista més radical sobre la manca de pluralitat de TV3: “convindria fer el debat aquí i a Madrid: puc entendre aquells que diuen que a TV3 no hi són tots els que hi haurien de ser”. Cal recordar que el Consell de l’Audiovisual de Catalunya no només ha avalat el pluralisme dels mitjans públics catalans sinó que, a més, són més plurals que els públics i privats espanyols. A més, Basté ha estrenat aquesta temporada un programa a la casa, el “No pot ser”, sobre ciència i noves tecnologies.

La seva sortida de Catalunya Ràdio: un error de Pasqual Maragall

Basté explica per què va marxar de Catalunya Ràdio: no es va entendre amb la nova directora de l’emissora del moment, Montserrat Minobis, que ho va ser el 2003 i 2004. La periodista feminista, simpatitzant d’ICV i que fa 3 mesos va traspassar, va decidir escurçar 30 minuts el programa d’esports que Basté presentava. “No em vaig entendre amb aquella persona i vaig decidir marxar”.

Basté explica que la decisió de posar-la va ser un error de Pasqual Maragall que en aquell moment governava amb ERC i ICV, el tripartit. “Era un càrrec que li tocava a ICV” explica Basté.

El periodista també narra que Josep Lluís Carod-Rovira va oferir la presidència de la Corpo a Joaquim Maria Puyal però que, finalment, per la premsa es va enterar que va ser Joan Majó. “Si el mestre Puyal hagués tingut el càrrec, la història dels mitjans públics catalans hauria estat molt diferent”.

Otegi i Osama Bin Laden

Segurament el moment més inquietant de l’entrevista és el moment que Rufián pregunta sobre Arnaldo Otegi i la polèmica per la seva entrevista a TVE1. “A mi m’hauria agradat entrevistar Osama Bin Laden”, contesta Basté.

Un missatge secret el 27-O al matí

El comunicador també desvetlla un missatge secret que va rebre el 27-O al matí, poques hores després de la votació a favor de la independència al Parlament. Basté recorda que va fer una editorial demanant que no hi hagués DUI i que un membre del Govern que només ensenya el nom a Rufián, li va escriure que “Puigdemont és un home d’Estat i no portarà Catalunya al col·lapse”.

Relacionats