Dimarts, 23 de Juliol de 2019 - Edició 362
La República

Una vintena de marques busquen conquerir nous mercats al Showroom de la 080 per fer front a l’alentiment del comerç

ACN Barcelona.-Una vintena de marques com Escorpion, Teoh & Lea, Maite by Lola Casademunt o Sita Murt busquen conquerir nous mercats a la 8a edició del 080 Fashion Showroom, l’espai […]

Avatar
Agències 25/06/2019

ACN Barcelona.-Una vintena de marques com Escorpion, Teoh & Lea, Maite by Lola Casademunt o Sita Murt busquen conquerir nous mercats a la 8a edició del 080 Fashion Showroom, l’espai comercial de la passarel·la barcelonina que té lloc fins aquest dimecres. La sala espera que rebi visites d’una trentena de compradors, agents o distribuïdors de botigues de països com França, Israel, Estats Units, Corea del Sud o Canadà. En la inauguració, el president del Clúster Català del Tèxtil (MODACC), Pep Generó, ha assegurat que cal reforçar la presència exterior de les marques davant de l’alentiment del comerç internacional provocat pels efectes de la guerra comercial entre Estats Units i la Xina.

Una de les marques que hi és des de la primera edició és la igualadina Sita Murt. La seva directora comercial d’exportació Mercè Sánchez ha assegurat que aquest any s’han fet “coses diferents” i s’ha tornat als orígens perquè són les empreses les que han proposat els agents, els clients i distribuïdors que havien de venir.”S’ha notat, hi ha hagut més intercanvi, més gent interessada, més contactes, en general s’ha treballat més, en les últimes edicions s’havia notat una mica de baixada i ha tornat a revifar una mica”, ha explicat en declaracions a l’ACN.De la mateixa manera, la firma sabadellenca Yerse afirma aquest any ja han tingut contactes amb compradors del Líban o d’Itàlia. Per a aquesta marca, ser al Showroom representa poder presentar a actors internacionals el disseny d’uns productes que han crescut durant els últims 55 anys sota la gestió de la família Generó i reivindicant-se com una marca de Barcelona. “Aprofitant una infraestructura com el 080 per estar entre desfilades de modes podem introduir la nostra marca”, ha explicat Alexia Boutry, encarregada d’exportació de la marca.Una de les dissenyadores que, en canvi, és a la sala d’exposició per primer cop és la gaditana Maria Vázquez, de la marca de bosses Bolsillo, que ha arribat amb una proposta artesanal de productes de pell que fa servir un procés d’adobat vegetal que “no contamina”. “Venim aquí per tenir més presència amb distribuïdors de la Unió Europea, ja que de moment venem a el Japó”, ha assegurat Vázquez en una entrevista amb l’ACN.En la inauguració de l’espai, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, que estava acompanyada de la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha reivindicat la importància del sector de la moda, que suposa el 8% del PIB de l’economia catalana, dóna feina a 70.000 persones i factura més de 15.000 milions d’euros l’any. A més, ha demanat conscienciar el consumidor del valor afegit dels productes catalans.En aquest sentit, la consellera ha recordat que el consumidor d’avui està “híper connectat” i “híper sensibilitzat” però ha reconegut que “queda molta” perquè entenguin “què significa tota la cadena de valor del sector moda”. D’altra banda, Chacón ha volgut reivindicar la 080 és una “excel·lent passarel·la però és molt més que això” i ha comentat que activitats paral·leles com el Showroom s’han de desenvolupar encara més per poder atraure compradors estrangers.

Relacionats