divendres, 21 setembre 2018

Uber i Cabify denuncien el “xantatge” del taxi per mantenir el seu monopoli

Unauto VTC, que aquest dimarts es reuneix amb Foment, diu que el sector suma un centenar de cotxes "destrossats"

|

Unauto, la patronal d’empreses de vehicle de lloguer amb conductor (VTC), ha denunciat el “xantatge” que els taxistes estan realitzant a tota la societat amb la finalitat de “mantenir el seu monopoli i no permetre competència” en el seu negoci.

Així ho va assegurar el president de l’associació, Eduardo Martín, aquest dilluns, la vespra de la reunió que aquest dimarts mantindrà amb el secretari d’Estat d’Infraestructures i Transports del Ministeri de Foment, Pedro Saura, en el marc de la ronda de trobades que aquest Departament realitza per solucionar el conflicte entre les empreses de VTC i el taxi.

Publicitat

“El sector del taxi fa xantatge a la societat i als ciutadans, té Madrid, Barcelona i altres ciutats tallades i sense servei amb un atur que no s’ha convocat i que no compta amb serveis mínims”, va denunciar Martín. “I tot això ve perquè no estan conformes amb que hi hagi competència”, va afegir.

Més de 100 cotxes destrossats

El president de la patronal d’empreses com Uber i Cabify va indicar que han comptabilitzat un centenar de cotxes “destrossats” i “molts conductors amb atacs d’ansietat” des que dijous passat es va produir el nou repunt del conflicte que enfronta als dos sectors des de fa més d’un any.

Per això, en roda de premsa, va cridar la societat a dir “ja n’hi ha prou”. “Els ciutadans, i no només els conductors de VTC, han de dir ‘ja n’hi ha prou’ perquè el monopoli del taxi no segueixi segrestant les ciutats i fent xantatge per complir els seus objectius”, va assegurar Martín.

El president d’Unauto VTC va defensar que la competència és bona, i fins i tot va apuntar a les millores que el servei de taxi ha realitzat des que van sorgir empreses com Uber i Cabify.

Són legals les llicències VTC?

Així mateix, va defensar la “legalitat” de les llicències VTC que ja estan atorgades. “Són legals i a més són necessàries per a la mobilitat dels ciutadans a les ciutats”, va asseverar per indicar que aquest servei compta amb uns sis milions d’usuaris al dia.

D’igual forma, va apel·lar al dret amb què compten les petites empreses i els autònoms titulars de llicències de VTC a “guanyar-se la vida” igual que els taxistes.

Publicitat

Seguiu-nos a:

Més llegits

Segueix-nos a

183 Seguir
54,636 Seguir