Divendres, 18 de juny de 2021 - Edició 1058
La República

RetailCat ja alerta de les conseqüències negatives de la vaga del taxi pel comerç

L’associació de comerciants de Calunya RetailCat s’ha mostrat preocupada per la vaga del taxi i ha alertat de les seves conseqüències negatives per l’activitat comercial i la imatge de Barcelona, […]

Redacció
Redacció 30/07/2018
Imatge d'uns taxistes tallant la Gran Via de Barcelona / @ClarCatala

L’associació de comerciants de Calunya RetailCat s’ha mostrat preocupada per la vaga del taxi i ha alertat de les seves conseqüències negatives per l’activitat comercial i la imatge de Barcelona, per aquest motiu ha reclamat propostes urgents que facilitin una solució a la mobilització del sector del taxi.

En un comunicat aquest dilluns, la patronal ha atribuït el conflicte a un canvi de mercat i a la introducció de nous formats gràcies a la tecnologia, similar al que va patir el comerç durant els 90 amb l’entrada de grans operadors i el 2000 amb l”i-commerce’.

“Ha de trobar vies per ser competitiu”

“El sector del taxi, de la mateixa manera que el sector del comerç, haurà de trobar vies per ser competitiu davant de les alternatives que sorgeixin. Igual que el sector del comerç tradicional conviu amb nous operadors –grans establiments especialitzats i empreses d”i-commerce’–“, resa el comunicat.

Per això, ha demanat celeritat, ja que aquests canvis són molt més àgils que la capacitat de regulació de les administracions, i assenyala que la transició de model “és complexa” i s’haurà de pactar, així com que fa falta evitar una judicialització del conflicte i evitar traslladar-lo als ciutadans.

A més, RetailCat ha comparat el sector del comerç amb el del taxi per estar integrat majoritàriament de micro empreses familiars (85%).