Dimecres, 22 de setembre de 2021 - Edició 1154
La República

Raquel Sánchez afirma que garantirà una “ampliació exemplar” de l’Aeroport del Prat

La ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana ha comunicat que no renunciarà a l’ampliació del Prat, però que tindran una cura exquisida amb les qüestions ambientals, tot i discrepar amb el plantejament d’Unides Podem

Avatar
Agències 01/08/2021
Pla mitjà de la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, intervenint davant la premsa el 19 de juliol del 2021

La nova ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, creu que no es pot renunciar a l’ampliació de l’aeroport del Prat perquè suposa “un motor de desenvolupament econòmic” i es compromet a ser “garant” d’una reforma exemplar. En una entrevista a ‘La Vanguardia’, l’exalcaldessa de Gavà ha assegurat que tindran una “cura exquisida” amb les qüestions mediambientals.

En clau política, ha defensat els indults als líders independentistes per recuperar un “espai de diàleg i convivència” que “altres van dinamitar”. A més, ha assegurat que des del seu ministeri treballarà per corregir dèficits d’inversió a Catalunya dels governs del PP. En aquest sentit ha dit que està convençuda que la transferència de Rodalies es farà enguany. Quan se li ha preguntat per la comissió bilateral Generalitat-Estat que se celebrarà aquest dilluns 2 d’agost, Sánchez ha defensat que és “un espai més de diàleg” i que “no es pot entendre ni com una cessió a l’independentisme ni com una rendició de l’Estat”. “Els que surten beneficiats són els ciutadans”, ha conclòs tot reclamant “lleialtat institucional”. A parer seu, “no es pot donar ni plantejar l’autodeterminació o l’amnistia” perquè escapen del marc legal i constitucional.

La ministra també parla de llei d’Habitatge, que diu que “no està enquistada” i que la tiraran “endavant” per “protegir els més vulnerables”. Amb tot, reconeix que els socialistes tenen un “plantejament diferent” al que tenen Unides Podem. L’ampliació de l’aeroport del Prat ha comportat polèmica a causa de l’accentuació de les conseqüències del canvi climàtic i al fet que s’hauria de fer sobre una zona verda protegida com apunta El País. A més a més, la normativa obliga que els avions facin un gir sobre el mar per accedir a l’aeroport per evitar que els avions contaminin acústicament als habitatges propers i evidencia que per mantenir la seguretat a causa d’aquesta única ruta, la capacitat d’incrementar l’afluència de vols és limitada.