Edició 1890

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de setembre del 2023
Edició 1890

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de setembre del 2023

Els socialistes europeus voten amb PP, Cs i Vox per ampliar la llista d’extradicions automàtiques

|

- Publicitat -

Els socialistes europeus han donat suport a una proposta de PP, Cs i Vox per demanar a la Comissió Europea que estudiï “l’ampliació de la llista” de delictes que permeten l’extradició automàtica a la Unió Europea, entre ells, els crims “contra l’ordre públic i la integritat constitucional”. En concret, els socialistes mantenen aquesta petició en les seves esmenes a l’esborrany de l’informe que elabora l’Eurocambra sobre el sistema de les euroordres. Per contra, el grup dels Verds/ALE, l’Esquerra Unitària (GUE/NGL) i dos eurodiputats txecs del PP europeu han presentat esmenes per eliminar la recomanació sobre els delictes “contra l’ordre públic i la integritat constitucional”.

Publicitat

Els eurodiputats del Comitè de Llibertats Civils, Justícia i Afers Interns han discutit aquest dilluns les esmenes presentades per modificar l’informe redactat per l’eurodiputat del PP, Javier Zarzalejos. Entre els quatre “ponents a l’ombra” implicats en l’informe hi ha l’eurodiputada de Cs Maite Pagazaurtundúa i Jorge Buxadé de Vox.

Està previst que el comitè voti a finals de novembre el text final i que el ple de l’Eurocambra el ratifiqui abans de finals d’any. L’informe només és una avaluació del funcionament de les euroordres i conté recomanacions a la Comissió Europea, però no implicarà posar en marxa cap reforma. Aquest pas està en mans de l’executiu europeu, que fins ara s’ha mostrat reticent a engegar canvis legislatius.

PP, Ciutadans i Vox han aprofitat l’informe per avivar el debat sobre la reforma de les euroordres a la UE arran del cas de l’expresident Carles Puigdemont.
Text

Et pot interessar  Clatellot del Suprem a Vox i Cs: desestima els recursos contra els indults de Sánchez i Cuixart per falta de legitimació
Publicitat

Més notícies

Editorial

Opinió