Dimarts, 28 de setembre de 2021 - Edició 1160
La República

La catalanofòbia no s’atura: nova discriminació lingüística en el servei de Salut

Un jove demana una ambulància perquè atenguin d’urgència al seu pare i el telefonista no activa el protocol fins que l’usuari parla en castellà

Avatar
Agències 16/08/2021

Aquest divendres 13 d’agost hi ha hagut un altre cas de discriminació lingüística. Aquest cop ha succeït al Centre de Salut de Santanyí a Mallorca. Un jove va demanar una ambulància, perquè atenguessin al seu pare. Malgrat la urgència de la situació, el telefonista li ha demanat que repetís les seves paraules en castellà, com afirma dBalear.

L’usuari va comentar-li que formava part dels seus drets que l’atenguessin en català. Malgrat això, el treballador del centre de Salut li va dir que “no era traductor” i va afirmar que “aquí no sou catalans”. També li va dir que Mallorca és una societat “bilingüe” i li va exigir que parlés a castellà. A causa de la necessitat d’actuar de pressa, l’usuari va acabar cedint i va canviar de llengua, però mentre ocorria la conversa s’estava perdent temps en un cas d’emergència.

Aquesta lamentable situació ja ha succeït anteriorment a les Illes Balears en què distintes persones han estat discriminades pel fet de voler ser ateses en català en Centres de Salut. L’usuari ha posat la denúncia a l’Oficina de Defensa de Drets Lingüístics i ha advertit la mala atenció rebuda. La no atenció en aquest cas és especialment greu, ja que es tractava d’una emergència sanitària en què la vida d’una persona podria haver estat en joc.