Edició 2467

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 27 de abril del 2025
Edició 2467

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 27 de abril del 2025

El Govern reivindica “la senzillesa” del feminisme en la campanya institucional del 8M

El Departament d’Igualtat i Feminisme destaca el paper del moviment “per millorar el dia a dia de totes les persones”

|

- Publicitat -

“Tan senzill com feminisme” és el leitmotiv de la campanya institucional del Govern per aquest 8M. El Departament d’Igualtat i Feminisme “celebra i reivindica” així el paper del feminisme “per millorar el dia a dia de totes les persones”. La campanya recorda amb exemples quotidians que el feminisme “vol coses tan senzilles com tenir les mateixes oportunitats, tornar a casa tranquil·les o compartir les tasques de la casa i de la criança”. Els cartells de la campanya el protagonitzen dones en escenes quotidianes, amb recordatoris sobre la desigualtat entre homes i dones en l’àmbit laboral, familiar o de la seguretat personal. Amb aquests exemples i dades, el Govern vol rebatre “els qui creuen que el feminisme ha arribat massa lluny”.

Publicitat

Amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, el Departament d’Igualtat i Feminisme llança la campanya “Tan senzill com feminisme’. Una campanya que posa l’accent en “la senzillesa” dels objectius del moviment feminista, alhora que vol remarcar els arguments i les dades que l’avalen, i que contradiuen “el negacionisme” dels qui “diuen que el feminisme ha arribat massa lluny”, un de cada tres catalans segons el CEO.

La campanya consta d’un espot televisiu, tres falques radiofòniques i sis cartells diferents amb situacions quotidianes senzilles protagonitzades per dues jugadores de futbol, una directiva en un despatx de direcció, dues noies anant de festa, i una dona gran al menjador de casa, entre altres.

Acompanyant aquestes escenes, la campanya ofereix dades sobre la desigualtat home-dona: les dones ingressen un 27,8% menys en la pensió que els homes; la dedicació de les dones a la casa i a la criança és de 15 hores més a la setmana que els homes; el 83% de les dones tenen por de caminar soles de nit, entre altres. Un altre cartell calcula que “encara queden 130 anys per assolir la igualtat entre dones i homes”.

L’espot es podrà veure a les televisions locals i a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, i la falca es passarà a les principals ràdios de Catalunya. Ambdós continguts es distribuiran en l’àmbit digital, tant al web de la Generalitat de Catalunya com a les xarxes. Les gràfiques es podran veure als espais públics de tot Catalunya i, en concret, també a les estacions de Renfe, Metro i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). A més, també estaran als principals mitjans escrits de comunicació, tant en paper com digitals.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí