Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024
Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024

Wayne Griffiths és nomenat nou president de Seat: “És el meu destí”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El consell d’administració de Seat ha nomenat aquest dimecres al britànic Wayne Griffiths com a nou president de l’automobilística. Griffiths substitueix en el càrrec a Luca de Meo, que va marxar a Renault. El nou president de Seat mantindrà el càrrec que ja ocupava de CEO i president de la marca CUPRA i, per ara, també seguirà com a vicepresident executiu comercial de l’empresa. Des de la sortida de De Meo, l’alemany Carsten Isensee tenia la presidència de l’empresa de forma interina. La decisió s’ha pres en una reunió encapçalada pel president del comitè executiu del grup Volkswagen, Herbert Diess, que ha descrit Griffiths com un dels “directius més qualificats del grup”.

Griffiths va fitxar per Seat el 2016 com a màxim responsable de vendes, i ha ocupat el càrrec en un període en què la marca ha assolit nivells rècord de vendes, amb un augment de més del 40% fins al 2019. És un dels creadors de la marca CUPRA i de la nova aposta de Seat, el MÓ. Però com ha explicat en roda de premsa a Barcelona, el britànic, de fet, va començar la seva carrera professional, fa més de 25 anys, a Seat. “Vaig començar aquí la meva carrera, per mi això no és un pas, penso que és el meu destí, he trobat a Seat un destí personal”, ha dit. El president del comitè executiu del grup Volkswagen, Herbert Diess, ha assegurat que el nou líder de Seat portarà “molta energia i ganes” a la companyia. “Creiem que és la persona adequada”, ha remarcat. Griffiths ha defensat que assumeix el càrrec de president de Seat “en el millor moment”, malgrat la pandèmia de coronavirus. De fet, el seu cap, Herbert Diess, ha admès que Seat ha patit “una temporada molt difícil” per culpa de la covid-19, fins i tot “més que altres marques”. “Però crec que ho hem fet bé. Conjuntament amb la representació sindical, hem superat bastant bé la crisi, i ara estem en bona forma”, ha remarcat. Segons ha dit Griffiths, la companyia ha fet una “ofensiva de productes mai vista”, i compta amb dos marques “molt fortes”, Seat i Cupra. En aquest sentit, tant ell com Diess han explicat que aquest trimestre Seat està rebent comandes i han destacat l’atractiu de nous models com el León o el Formentor. “Veiem la resta de l’any amb una mica d’optimisme i, l’any que ve, si les coses van bé amb tota aquesta energia i inèrcia que portem, pot ser un any important”, ha afegit Diess.El nou president de Seat ha assegurat que el seu objectiu a curt termini és “estabilitzar el negoci, tornar a la rendibilitat” després de la pandèmia i “treure i aprofitar els nous models”. A més, a mig i llarg termini, el britànic vol convertir Seat i Cupra en “marques molt rellevants” no només a l’Estat espanyol, sinó arreu del món i dins del grup de Volkswagen. I també vol impulsar un nou model elèctric des de Martorell. De fet, aquesta és una de les principals ambicions del nou president. El grup Volkswagen està valorant els seus projectes futurs en l’electrificació, que considera un repte, especialment pel que fa als cotxes més petits i menys cars. “És molt difícil pensar en un cotxe fiable econòmicament a nivells de 15.000-20.000 euros de preu”, ha dit Diess. “Estem treballant en un projecte que pot tenir molta importància per l’economia espanyola i tot el sector de l’automòbil”, ha avançat el dirigent de Volkswagen, que no ha volgut donar més detalls més enllà de dir que estan “treballant dur” i que la idea té el suport de la seu central del grup. “Estem parlant, d’un, dos, tres cotxes, una plataforma que ja tenim, amb noves bateries, però no està res decidit, és un projecte complex”, ha dit. Diess ha explicat que tenen un “projecte molt emocional, molt bonic” que probablement es veurà “aviat” a Barcelona i que podria ser “el millor” vehicle elèctric vist fins ara de Seat. Això sí, no està clar que aquest nou vehicle es faci a Martorell.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió