Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

Wallbox perd 136,7 MEUR el 2022 malgrat generar uns ingressos rècord de 147 milions

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La companyia de carregadors elèctrics Wallbox va perdre 136,7 milions d’euros (MEUR) l’any 2022, segons consta en els resultats que ha publicat aquest dimecres. Les pèrdues són significativament més altes que l’any anterior, quan van ser de 53,5 milions. Malgrat això, Wallbox també va generar uns ingressos rècord de 147 MEUR, un 100% més que els 71,5 MEUR del 2021, en un any en què la companyia va vendre més de 230.000 carregadors a tot el món i va inaugurar dues noves fàbriques, a Barcelona i Arlington (Texas). Recentment, Wallbox ha pactat amb els treballadors l’acomiadament de 96 persones a l’Estat, en el marc d’un pla per reduir en 50 milions les seves despeses.

<em>(Aquesta notícia substitueix la publicada a les 13.23 h que continua un error en la xifra de pèrdues per la informació facilitada per la mateixa empresa. La notícia original ja ha estat rectificada)</em>

Publicitat

En un comunicat, Wallbox també ha anunciat les seves principals previsions per al 2023. En concret, confia ingressar entre 240 i 290 milions d’euros, amb un creixement anual d’entre el 60 i el 100%, i assolir un marge brut del 38%.

El CEO de la companyia, Enric Asunción, ha explicat que aquest últim any l’entrega de vehicles elèctrics ha Europa s’ha vist afectada per “múltiples factors econòmics i geopolítics” que han afectat la companyia.

“Tot i que els nostres resultats estan lleugerament per sota del rang esperat, el creixement constant del negoci per sobre del mercat és una mostra de la solidesa de la nostra cartera de productes i de les nostres operacions”, ha dit.

Asunción admet que el futur “segueix sent complex” però que Wallbox és “optimista” tenint en compte la seva posició competitiva en el mercat. Així, de cara al 2024, l’empresa se centrarà en “optimitzar negoci, conservar caixa i ser rendible”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió