Diumenge, 26 de setembre de 2021 - Edició 1158
La República

USTEC critica els recursos d’Educació per al nou curs per “insuficients” i “provisionals” i demana més personal

ACN Barcelona.-El sindicat USTEC-STEs critica els recursos del Departament d’Educació per al curs que aquest dilluns ha arrancat a Catalunya per “insuficients” i “provisionals” i demana que, quan se superi […]

Avatar
Agències 13/09/2021

ACN Barcelona.-El sindicat USTEC-STEs critica els recursos del Departament d’Educació per al curs que aquest dilluns ha arrancat a Catalunya per “insuficients” i “provisionals” i demana que, quan se superi la crisi de la covid-19, esdevinguin “permanents” i “estructurals”. La portaveu nacional, Iolanda Segura, ha advertit de l'”infrafinançament endèmic”, del “dèficit de personal” i que l’escola inclusiva “no té els recursos necessaris” per atendre l’alumat amb necessitats específiques (NESE) i ha insistit en la necessitat d’abaixar les ràtios. Quant a la formació professional (FP), molt demanada aquest any, el sindicat lamenta la manca de planificació, creu que està “menyspreada” i exigeix una “veritable aposta” del departament per aquests estudis.

El sindicat considera que els reforços que Educació ha implantat davant l’emergència sanitària de la covid-19 a les escoles són insuficients i, a més, demana que no es plantegin de manera temporal, sinó que es quedin, ja que “persisteix el dèficit de personal i de recursos”, ha afirmat la portaveu nacional d’USTEC-STEs en roda de premsa aquest dilluns amb motiu de l’inici de curs. USTEC-STEs manté que calen més de 8.300 docents per tenir la mateixa capacitat de servei que hi havia el 2010 i demana més personal de suport educatiu tenint en compte l’aprovació del decret de l’educació inclusiva. A més, demana estabilitzar i consolidar el personal interí. El sindicat ha tornat a carregar contra els decrets de plantilles i de direccions i n’ha demanat la derogació. USTEC-STEs ha alertat que s’ha “generalitzat” el nomenament de professors amb “mecanismes arbitraris”, fet que està generant situacions de tensió i discriminació que arriben de “manera continuada” al sindicat, asseguren, sobretot cap a docents embarassades. Segons dades del sindicat, les places perfilades representen l’11% del procediment d’adjudicacions d’estiu aquest any. Aquestes places han passat de 4.344 el 2017 a 7.527. Ara bé, el sidnicat cinsidera que aquest creixement està sent lent per la denúncia que estan fent des de l’inici. El sindicat també alerta d'”errades en procediments administratius habituals”, com les adjudicacions o la gestió de la borsa, i retreu al departament “indiferència” respecte a les demandes del sindicat. Sobre la FP, el sindicat critica la “manca de planificació” del departament, després que aquest any s’hagi registrat una alta demanda, i adverteix que l’opció de l’Institut Obert de Catalunya (IOC) “no és la més adient, sobretot pensant en joves de 16 anys o amb manca de recursos. També demanen la retirada de la reforma curricular de l’FP. Segons el sindicat, suposa l'”externalització” de l’FP, l’acomiadament de milers de professors i la transformació en una formació per “ocupar” joves en lloc de formar-los. Sobre els protocols de la covid-19 del nou curs, marcats per la vacunació, el sindicat tem que l’obtenció de les dades no serveixi per “discriminar” els alumnes a les aules i alerta dels problemes de l’ensenyament híbrid i la manca de recursos que pdoen tenir alumnes que s’haginde confinar.