Divendres, 26 de febrer de 2021 - Edició 946
La República

Uriach incrementa la seva facturació un 5% durant el 2020, fins als 240 milions d’euros

ACN Barcelona.-La companyia farmacèutica Uriach va facturar l’any passat 240 MEUR, xifra que suposa un increment d’un 5% respecte el 2019 tot i ser “un any marcat per la pandèmia”, […]

Avatar
Agències 23/02/2021

ACN Barcelona.-La companyia farmacèutica Uriach va facturar l’any passat 240 MEUR, xifra que suposa un increment d’un 5% respecte el 2019 tot i ser “un any marcat per la pandèmia”, segons ha reconegut el conseller delegat de l’empresa, Oriol Segarra. El directiu ha explicat que l’empresa s’ha vist beneficiada per la diversificació de països, negocis i portfolis, ja que si bé en alguns productes la pandèmia ha perjudicat molt en altres ha anat “molt millor”. L’Ebitda també ha crescut en la mateix a proporció, fins als 48 milions d’euros. Segarra ha anunciat l’adquisició fa pocs dies de l’alemanya Sidroga, que compta amb dos centres de producció al país germànic i dues filials a Àustria i Suïssa i aportarà una facturació de 60 MEUR.

En general, el conseller delegat de la companyia ha explicat que en el balanç global la companyia se sent “molt afortunada en aquest negoci ha que a malgrat les dificultats el resultat ha estat bo” i s’acosta en les previsions per a aquest any. De fet, a nivell de facturació, ha crescut per vuitè any consecutiu i ja s’haurà arribat als 300 MEUR inclosos en el pla estratègic per al 2022 si s’inclouen els 60 milions d’euros de Sidroga. Segarra ha comentat que aquest pla es veurà superat per aquesta operació i que encara no s’ha concretat de quina manera quedarà redefinit.Per línies de negoci, destaca el creixement de la divisió ‘healthcare’ –cada cop més lligada al consum- amb un increment del 17%, fins als 165 milions d’euros, sense comptar l’aportació que tindria la part de Sidroga. Es tracta, segons l’empresa, d’una xifra “plenament comparable” a l’any anterior, tot i el context, i que continua actuant com a motor de creixement. No obstant això, en el mercat espanyol ha decrescut un 4% si no s’inclouen les vendes de mascaretes, gels hidroalcohòlics i la resta de productes relacionats amb la Covid.El creixement del 17% correspon a un 10% real i un altre 7% procedent de la reclassificació d’alguns productes que ha passat de la divisió B2B a Consumer ‘healthcare’. En la mateixa línia, el negoci B2B ha tancat el 2020 amb unes xifres de negoci de 74 milions d’euros, un 5% més respecte el 2019, tot i que tampoc és plenament comparable arran d’aquesta reorganització, segons matisa Uriach.Segarra ha explicat que la pandèmia ha influït en dos factors. Per una banda, el confinament o semiconfinament que genera menys moviments i que per exemple es venguin menys productes que en altres circumstàncies serien habituals, com per exemple les Biodramina. En no haver-hi desplaçaments, les vendes baixen. Altres fets que es van detectar per exemple és un “boom” dels productes per rebaixar pes després del confinament i a les portes de l’estiu. Per altra banda, segons Segarra, cal tenir en compte que la crisi econòmica que “cada vegada es va notant més”.Uriach es posiciona a AlemanyaLa roda de premsa de resultats també ha servit a l’empresa per donar a conèixer l’adquisició de Sidroga, una empresa alemanya fundada el 1858 i que permetrà la farmacèutica catalana posicionar-se al país germànic, a més d’altres països on ja és present com Espanya, Itàlia i Portugal o Grècia i Romania, aquests dos darrers a través de ‘joint ventures’. L’operació de Sidroga es venia negociant des de fa setmanes i es va tancar fa només uns dies. Uriach s’ha fet amb el 100% de la companyia, que disposa de dos centres productius propers a Frankfurt i 150 treballadors, i que s’afegiran als altres dos centres a Catalunya. Segons el conseller delegat d’Uriach, és una “empresa gran” per a la mida de la farmacèutica catalana i portarà un temps “digerir” aquesta operació, motiu pel qual no es preveu, a priori, cap nova adquisició per a aquest any. De fet, és l’operació més important fins ara per part de l’empresa catalana i s’ha finançat principalment amb recursos propis. La companyia, però, no ha volgut fer públic el cost de l’operació per motius de confidencialitat.Sidroga era propietat de la família Strüngmann, amb molts negocis diferents i un d’ells era Bointech, de la qual en va ser un dels fundadors i encara en són els principals accionistes, segons ha detallat el conseller delegat d’Uriach. La companyia alemanya disposa de marques centenàries i dona nom a una de les marques líder de línies de productes de fisioteràpia i tes medicinals. Altres marques de les quals disposa són Ems, per a patologies relacionades amb la tos o la congestió nasal a patir de productes naturals bastes en les aigües i sals termals de Bad Ems; Ecmur, una marca de complements alimentaris que es ven en cadenes de ‘retail’ i drogueries i Valverd, una marca suïssa també líder en ‘food suplements’. El directiu d’Uriach també ha dit que el negoci de Sidroga “encaixava en pràcticament tot” amb els objectius de la farmacèutica catalana i ha subratllat que permetrà sinèrgies entre els mercats alemany i espanyol, és a dir, portar els productes germànics a les farmàcies espanyoles i viceversa. “Representa un pas molt important en la nostra expansió internacional”, ha dit.Amb tot, Segarra ha admès que el mercat que encara queda pendent és el francès i que continua sent prioritari en el marc de l’expansió internacional de la companyia.