Dimarts, 27 de juliol de 2021 - Edició 1097
La República

Uriach factura 196 MEUR el 2018, un 13% més

ACN Barcelona.-Uriach va facturar 196 MEUR el 2018, un 13% més que l’any anterior. A més, l’Ebitda es va situar en 42 MEUR. La farmacèutica, amb seu a Palau-solità i […]

Avatar
Agències 04/07/2019

ACN Barcelona.-Uriach va facturar 196 MEUR el 2018, un 13% més que l’any anterior. A més, l’Ebitda es va situar en 42 MEUR. La farmacèutica, amb seu a Palau-solità i Plegamans (Vallès Occidental), ha assegurat que els resultats “compleixen” amb les previsions del Pla Estratègic 2018-2022, que es marca com a objectiu assolir la xifra de 300 MEUR de facturació, així com incrementar la presència directa a Europa. L’àrea ‘Consumer Healthcare’ ha registrat unes vendes de 114 MEUR, un 19% més, i ha esdevingut el motor estratègic de creixement de la companyia. Per mercats, ha augmentat un 30% la facturació a Itàlia fins als 42 MEUR, un 25% a Portugal, fins als 6 MEUR; mentre que a l’Estat espanyol ha arribat als 63 MEUR.

A Itàlia, Uriach ha explicat que l’adquisició l’any passat de Progine i AR Fitofarma van impulsar el creixement. El conseller delegat de l’empresa, Oriol Segarra, ha afirmat que l’aposta per créixer a Itàlia “ha resultat tot un encert” i ha apuntat que en només quatre anys han aconseguit “entrar al top cinc de companyies Consumer Healthcare del país”. “El nostre full de ruta d’internacionalització consisteix en implementar el que hem fet a Itàlia i estem fent a Portugal a d’altres països clau del continent, fins a convertir-nos en un dels ‘players’ rellevants a Europa”, ha afirmat. El conseller delegat ha afegit que prefereixen créixer “de forma ordenada i amb passes sòlides” convertint-se en una empresa líder als països on entren, “i no guanyar una presència irrellevant en molts territoris”. D’altra banda i pel que fa al negoci Business to Business basat en la comercialització de les molècules de prescripció, principis actius i genèrics desenvolupats per I+D, ha registrat un facturació de 82 MEUR, el que suposa un creixement del 5% respecte a l’any anterior. La suma dels mercats ‘Consumer Healthcare’ i ‘Business to Business’ han permès a la companyia arribar a més de 70 països del món. Així, en 2018 les vendes fora de l’Estat representen gairebé el 60% de la facturació total de la companyia, més del doble que fa cinc anys, quan suposaven poc més del 25%.