Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Universitats posa en marxa un canal de resolució dubtes i un ‘xatbot’ sobre el calendari i les notes de tall de les PAU

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El Canal Universitats posarà en marxa aquest dijous un itinerari de resolució de dubtes i un ‘xatbot’ per informar sobre calendari i notes de tall de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU). L’itinerari de resolució vol donar resposta a qualsevol dubte i està dirigit a tot l’alumnat, mentre que el bot conversacional es basarà en un assistent que mitjançant intel·ligència artificial respondrà preguntes sobre calendari i notes de tall. La posada en marxa es farà coincidint amb la participació del Consell Interuniversitari de Catalunya en l’edició virtual dels salons de l’Ensenyament i Futura. Fins aquest diumenge, aquestes dues cites coincidiran en la plataforma online Fira Campus Virtual, que serà accessible des de qualsevol dispositiu.

Sobre les dues novetats, en la pàgina d’inici del Canal Universitats, els estudiants disposaran d’un itinerari de resolució de dubtes freqüents dirigit a tot tipus d’estudiants sobre les PAU, les PAP per a l’accés als graus en Educació, l’estudi d’una segona titulació o un màster universitari, l’homologació d’estudis universitaris fets a l’estranger o els programes d’intercanvi, entre d’altres. En alguns casos, com per exemple el procés d’assignació de places, també hi haurà càpsules de vídeo informatives. Pel que fa al bot conversacional està basat en intel·ligència artificial i un assistent donarà resposta immediata les 24 hores dels set dies de la setmana a través del webxat de Canal Universitats o via Telegram. L’assistent utilitzarà un llenguatge propi amb missatges curts i ús d’emoticones i també inclourà missatges de confirmació, espera i consells per tal de naturalitzar la conversa amb els usuaris. El projecte –promogut dins el marc d’innovació del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) juntament amb la Secretaria d’Universitats i Recerca i la direcció general d’Atenció Ciutadana– iniciarà demà una fase pilot amb l’objectiu de consolidar-se com una eina permanent d’atenció als estudiants i ampliar els àmbits de resolució de dubtes.Pel que fa a la Fira Campus Virtual, l’estand del CIC ofereix online des d’aquest dimecres i fins diumenge tota la informació al voltant del sistema universitari català, des de l’oferta de titulacions oficials de grau i màsters de les universitats, passant pels tràmits d’accés i les beques i ajuts disponibles. El CIC informarà i orientarà de manera personalitzada als usuaris que es connectin.També informarà sobre les notes de tall i ponderacions per ajudar en la tria dels estudis o sobre les aplicacions mòbils i eines per posar a prova les matèries d’examen de la selectivitat, entre d’altres. Els serveis informatius d’aquesta fira virtual estan operatius de 10.00h a 20.00h des d’aquest dimecdres i fins dissabte, mentre que el diumenge finalitzarà a les 17.00 hores.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió