Diumenge, 19 de setembre de 2021 - Edició 1151
La República

Unes 60 pel·lícules protagonitzen el cicle d’estiu de la Filmoteca dedicat als musicals

ACN Barcelona.-Una seixantena de pel·lícules protagonitzen el cicle d’estiu de la Filmoteca dedicat als musicals. El cicle ‘Musicals, tal com sonen’ va des del primer film sonor ‘The Jazz Singer’ […]

Avatar
Agències 26/06/2019

ACN Barcelona.-Una seixantena de pel·lícules protagonitzen el cicle d’estiu de la Filmoteca dedicat als musicals. El cicle ‘Musicals, tal com sonen’ va des del primer film sonor ‘The Jazz Singer’ de l’any 1927 fins a ‘La La Land’ del 2016. Els biopics de grans figures de la música també hi estan representats amb el de Jerry Lee Lewis a ‘Great Balls of Fire’ (1989), ‘Amadeus’ (1984), ‘Farinelli’ (1994) o ‘Ray’ (2004), i altres films documenten concerts mítics com el darrer de The Band a ‘The Last Waltz’ (1978) de Martin Scorsese, la música com a element d’integració política i social a ‘La Nova Cançó’ (1976) de Francesc Bellmunt, o la retrats de grups de referència com The Beatles a ‘Let it Be’ (1970) o els Rolling Stones, sota l’òptica de Godard, a ‘Sympathy for the Devil’ (1968).

Una seixantena de títols que abasten exemples del gènere amb una forta presència del cinema nord-americà per la seva tradició: de ‘The Jazz Singer’ (1927), primer film sonor, fins a ‘La La Land’ (2016), passant per clàssics com ‘Top Hat’ (1935), ‘An American in Paris’ (1951) o ‘My Fair Lady’ (1964) i rareses com ‘One from the Heart’ (1981) de Francis Ford Coppola o ‘Pennies from Heaven’ (1981) de Herbert Ross, que van tornar al gènere quan estava en hores baixes a principis dels vuitanta, o la inesperada incursió de Woody Allen amb ‘Everyone Says I Love You’ (1996). Però també hi ha en la selecció films procedents d’altres latituds com Alemanya (‘Viktor und Viktoria’, 1933), Egipte (‘Weddad’, 1936), el Regne Unit (‘The Red Shoes’, 1948), Mèxic (‘Víctimas del pecado’, 1951), el Japó (‘Jazz musume tanjo’, 1957), Espanya (‘Diferente’, 1961), França (‘Une chambre en ville’, 1982; ‘Jeanne et le garçon formidable’, 1998) o l’Argentina (‘Sur’, 1988). Homenatges Inevitablement, hi haurà un record a una de les figures cabdals el musical que recentment ha desaparegut, Stanley Donen, de qui es podran veure ‘On the Town’ (1949), ‘The Royal Wedding’ (1951), ‘Singin’ in the Rain’ (1952), ‘Seven Brides for Seven Brothers’ (1954), ‘It’s Always Fair Weather’ (1955), ‘Funny Face’ (1957) o ‘Damn Yankees’ (1958). A l’agost l’homenatge a Donen s’eixamplarà amb films d’altres gèneres de la seva brillant filmografia, com ‘Charade’ (1963) o ‘Indiscreet’ (1958), en el cicle ‘El feeling de Stanley Donen’.