Dimecres, 20 de gener de 2021 - Edició 909
La República

Un disc recupera la “poc coneguda” ‘Sonata per a violí i piano’ de Pau Casals

ACN Barcelona.-El disc ‘Miralls-Reflets’ (La mà de guido), del violinista francès Naaman Sluchin i el pianista navarrès Eloy Orzaiz, reivindica la “poc coneguda” ‘Sonata per a violí i piano’ de […]

Avatar
Agències 14/01/2021

ACN Barcelona.-El disc ‘Miralls-Reflets’ (La mà de guido), del violinista francès Naaman Sluchin i el pianista navarrès Eloy Orzaiz, reivindica la “poc coneguda” ‘Sonata per a violí i piano’ de Pau Casals. L’artista hi va treballar durant més de trenta anys i la va escriure per al seu primer instrument, el violí, en lloc del violonchel, per al qual va escriure “sorprenentment” poc. Amb aquest àlbum, els dos músics han volgut reivindicar el valor d’aquesta “monumental sonata” amb el seu enregistrament a l’Auditori Pau Casals d’El Vendrell. Juntament amb la ‘Sonata’ de Casals, el disc inclou la ‘Sonata per a violí i piano’, de Philippe Gaubert, que reflecteix l’esperit de la Belle Epoque que Casals va experimentar en instal·lar-se a París el 1899

Com Casals, Gaubert va tenir una “relació privilegiada” amb el violí. També el seu amic, el compositor Joan Manén. De fet, l’estreta amistat i admiració de Casals i Manén va ser un exemple d’inspiració mútua entre grans artistes. Una de les seves composicions més emblemàtiques, ‘Caprice catalan N.03 op. A-33’, parafrasejava ‘El cant dels ocells’.Segons expliquen els músics, que es van conèixer a Basilea el 2014, els reflexos que donen el títol al disc no són només els de la naturalesa de les obres triades, sinó que són reflexes de la “profunda amistat de la qual la música és capaç de crear”, com la que va unir Casals i Joan Manén.

Relacionats