Diumenge, 1 d'agost de 2021 - Edició 1102
La República

Un autobús elèctric viatja per primera vegada entre Catalunya i Madrid

ACN Torrefarrera.-Un autobús elèctric viatja aquest dilluns entre Catalunya i Madrid en una prova pilot que porten a terme Circontrol, empresa especialitzada solucions de recàrrega per a la mobilitat elèctrica, […]

Avatar
Agències 14/06/2021

ACN Torrefarrera.-Un autobús elèctric viatja aquest dilluns entre Catalunya i Madrid en una prova pilot que porten a terme Circontrol, empresa especialitzada solucions de recàrrega per a la mobilitat elèctrica, i e-busKar, que distribueix vehicles elèctrics del fabricant turc Karsan. L’objectiu de la iniciativa és demostrar la viabilitat de la mobilitat amb autobús elèctric en viatges de llarg recorregut. El vehicle ha sortit cap a dos quarts de set del matí de Sabadell i està previst que arribi a San Sebastián de los Reyes (Madrid), després d’unes onze hores de viatge. Durant el trajecte, s’ha aturat a l’àrea de servei de Torrefarrera (Segrià) per recarregar la bateria, i la previsió és fer dues parades més amb la mateixa finalitat abans d’arribar a Madrid.

L’autobús elèctric efectuarà un recorregut de 610 quilòmetres, amb una durada estimada d’unes onze en total, incloent les pauses per descansar i recarregar el vehicle. Aquest ha sortit cap a les dos quarts de set del matí de Sabadell i preveu arribar a San Sebastián de les Reyes passades les set de la tarda. Durant el recorregut, l’autobús farà tres parades per recarregar el vehicle, utilitzant els carregadors fabricats per Circontrol. Una d’aquestes l’ha fet cap a les nou del matí a l’àrea de servei de Torrefarrera, on l’autobús ha estat recarregant la bateria prop d’una hora abans de reprendre el viatge. Les altres dues té previst dur-les a terme la ciutat de Saragossa, i la tercera a Monreal de Ariza (Saragossa). Aquesta prova pilot té per objectiu “demostrar la viabilitat del transport elèctric en viatges de llarg recorregut” i “generar confiança en aquesta mena de vehicles”, segons ha indicat el CEO i soci fundador d’e-busKar, Fran Ramis. En concret, el trajecte es fa amb un autobús urbà Karsan Atak EV 220kwh, 100% elèctric, i hi viatgen el conductor i dues persones més de les empreses responsables de la iniciativa. El vehicle, de 8 de metres de llarg, té capacitat per a 52 persones i una autonomia màxima de 300 quilòmetres.Al marge de l’estalvi econòmic que suposa l’ús d’un autobús elèctric en relació amb un de gasoil, Ramis ha posat en valor el fet que fer el trajecte amb aquest vehicle comporta zero emissions. En aquest sentit, ha explicat que un autobús elèctric amb un passatge mitjà de 25 persones estaria reduint l’emissió de 56 tones de CO2 durant tot un any respecte a un autobús de gasoil. “Estem fent una aportació molt important per tenir un món més sostenible”, ha indicat. De la seva banda, el responsable de màrqueting de Circontrol, Joan Sardà, ha assenyalat que la prova permetrà demostrar a la ciutadania “el veritable potencial que té la mobilitat elèctrica no sols en l’àmbit privat, sinó que també pot estendre’s a grans flotes, com ara autobusos o camions”. Tot i això, Sardà ha indicat que un dels handicaps amb què es troben és que han de fer servir carregador ràpids però “no n’hi ha gaires per carregar autobusos grans”. Els dispositius utilitzats per a la recàrrega de l’autobús elèctric són carregadors ràpids fabricats per Circontrol i que s’han dissenyat específicament per cobrir les necessitats de vehicles grans, així com per a aquells que necessiten continuar el trajecte en menys de trenta minuts.