Dilluns, 14 de juny de 2021 - Edició 1054
La República

UGT titlla el tancament de Nissan “d’error estratègic” i treballa per evitar que es faci efectiva la marxa

ACN Barcelona.-UGT FICA de Catalunya ha qualificat l’anunci de Nissan de tancar les plantes de Zona Franca, Montcada i Sant Andreu de la Barca com un “error estratègic evident” de […]

Avatar
Agències 01/06/2020

ACN Barcelona.-UGT FICA de Catalunya ha qualificat l’anunci de Nissan de tancar les plantes de Zona Franca, Montcada i Sant Andreu de la Barca com un “error estratègic evident” de l’aliança. El sindicat ha recordat que aquesta decisió implica la pèrdua dels centres productius de la multinacional japonesa a Europa i deixa a Renault “sola” en un mercat “molt potent”. Per aquest motiu, el sindicat ha reclamat a l’empresa que “reflexioni” i ha demanat treball conjunt entre els agents socials, les administracions i la direcció de la companyia per tornar Nissan “al seu lloc, en el sector i l’aliança”. Així mateix, ha reclamat al Govern aprovar “com més aviat millor” el pla de suport al sector de l’automòbil amb una aposta “clara i valenta” pel sector.

“Mentre Renault menteix dient que està reestructurant el mercat europeu, manté centres productius en tots els continents, al contrari que Nissan”, ha manifestat el sindicat en un comunicat. UGT FICA ha afirmat que les reestructuracions de la companyia han provocat el tancament del centre “més productiu i competitiu” de l’aliança Nissan-Renault. En aquest sentit, ha assegurat que els centres de Catalunya han estat els “únics” capaços de fabricar qualsevol model i han aconseguit fer més curts els espais de llançament dels vehicles. A més, ha recordat que posicionar aquests centres entre els “més competitius” del món requeriria una inversió de 300 milions d’euros, molt inferior als 1.000 milions que costarà el tancament de les plantes. Per al sindicat, el tancament de les plantes “suposaria no només la pèrdua del mercat europeu i d’un dels centres més productius que té, si no a més donaria tot el poder a Renault, i ho faria amb un cost elevadíssim”.”No permetrem que ningú desballesti les fàbriques per endur-se’n la maquinària i no pararem d’exigir al carrer i allà on calgui un futur industrial per als més de 25.000 treballadors de Nissan i els seus proveïdors”, ha conclòs el sindicat. A més, ha assegurat que “cal deixar clar” a les multinacionals del país que no poden marxar després de cobrar milions d’euros en ajudes públiques.