Dilluns, 19 d'abril de 2021 - Edició 998
La República

Turisme de Barcelona se’n va una setmana a Rússia per accelerar la reactivació del sector

ACN Barcelona.-Turisme de Barcelona viatjarà la setmana vinent a Moscou i Sant Petesburg en “la primera missió de promoció presencial post covid”, un any després de declarar-se la pandèmia, i […]

Avatar
Agències 08/04/2021

ACN Barcelona.-Turisme de Barcelona viatjarà la setmana vinent a Moscou i Sant Petesburg en “la primera missió de promoció presencial post covid”, un any després de declarar-se la pandèmia, i considerant que el procés de vacunació avança i el certificat digital verd serà aviat una realitat en països de la Unió Europea. El regidor de turisme, Xavier Marcé, ha explicat que “Barcelona no es transformarà pel turista”, i per això es vol atraure un visitant de nivell adquisitiu mitjà-alt, respectuós amb la destinació, que mostra interès per la cultura, la gastronomia i el territori. L’objectiu final és incrementar en un 10% el turisme rus en els propers dos anys, segons la directora general de Turisme de Barcelona, Marian Muro.

“Amb el procés de vacunació avançat, el certificat verd digital i amb una setmana santa on s’han vist les ganes de viatjar, veiem finalment la llum al final del túnel”, ha destacat el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres. Ha afegit que “és el moment de sortir per donar un missatge de seguretat” i impulsar la reactivació del turisme, que ha vist caure un 90% la seva facturació. “Si aquest estiu podem arribar 50% o 60% de la facturació del 2019 ja serà un escenari molt diferent”, ha explicat.Barcelona és la primera ciutat de l’estat espanyol que surt en una acció de promoció de caràcter prospectiu per veure’s amb agents del sector turístic per accelerar la reactivació del sector, amb la mirada posada en els mesos de juliol a setembre quan es preveu que els nivells de vacunació hagin avançat a tots els països, segons ha explicat Muro.Marian Muro encapçalarà el viatge a Rússia acompanyada pel director de Promoció del Consorci, Mateo Asensio. A Moscou faran una taula rodona, presentaran Barcelona a agències de viatges i faran una roda de premsa. A Sant Petersburg visitaran empreses del sector i presentaran la ciutat. També promocionaran la ciutat com a destinació de reunions per empresaris i organismes russos.Turisme de Barcelona vol treballar un mercat que es considera estratègic. Busca un visitant molt respectuós amb la sostenibilitat de la destinació, amant de la música i el teatre i que deixa al voltant de 1.300 milions d’euros a Catalunya. Muro ha explicat que les rivals de Barcelona en aquest perfil de turista rus son Turquia i Tunísia, així com Grècia o el sud-est asiàtic, i pel que fa Europa són París i Roma. Marcé ha insistit en la diferència entre el destí urbà de Barcelona i el vacacional de Turquia. “No volem que estiguin quinze dies a la platja”, ha dit.Marcé ha dit que Barcelona ha d’anar a buscar els turistes que vol. “La gestió del turisme no ha de ser passiva i hem de decidir a quins nínxols de mercat ens adrecem”. En aquest sentit, a part de Barcelona, en les presentacions de la ciutat a Rússia també es presentaran experiències en enoturisme al Penedès o al Priorat, o els atractius de la Costa Brava.Un 10% més en dos anysTurisme de Barcelona vol incrementar en un 10% el visitant rus que ve a Barcelona , que fins abans de la pandèmia ocupava novè lloc de tots els països que ens visiten, amb 195.450 visitants el 2019 (2,1% de quota de mercat) i 486.785 pernoctacions. Les xifres a Catalunya arriben fins als 530.400 visitants (2,6% de quota de mercat) i 2.924.000pernoctacions (5% de quota de mercat). Així, Catalunya acull prop del 60% dels turistes russos que viatgen a Espanya i Barcelona rep un de cada cinc turistes russos que arriben a Espanya.Durant la seva estada a Barcelona, el visitant rus gasta en total 446,56 euros per persona, per sobre de la mitjana dels visitants en general que se situa en els 345,49 euros, sense comptar allotjament i transport. En allotjament la diferència del visitant rus respecte la mitjana és més gran, són 406,47 euros el visitant rus i 270,97 euros de mitjana. En tot el viatge, el rus de mitjana gasta 1.164, 38 euros amb una estada de 2,5 nits. El turista rus gasta un 27,5% en compres i un 18,4% en cultura. Des del començament del relaxament d’algunes restriccions, el 80% de mercat rus confessa que desitja fer un viatge, segons les dades de Turisme de Barcelona. Pel que fa a la recerca d’allotjament, Barcelona ocupa la quinzena posició anivell internacional essent Barcelona la primera destinació espanyola preferida, seguida de Madrid (42) i la quarta europea per darrera de Praga, Paris i Roma.Després de Rússia Barcelona es promocionarà a França, Gran Bretanya i Estats Units. Muro ha dit que no es persegueix el volum sinó el valor afegit que genera aquest tipus de turisme en tant que es tracta d’un mercat sensible a la cultura, l’arquitectura i la gastronomia, un àmbit en el que els turistes russos gasten 36 euros per persona i dia.