Dilluns, 26 de setembre de 2022 - Edició 1523
La República

Turisme de Barcelona promocionarà la destinació amb 15 rutes literàries

ACN Barcelona.-Turisme de Barcelona promocionarà la capital catalana i Catalunya com a destí a través de 15 rutes literàries. Les rutes s’han elaborat seguint l’obra d’escriptors com Miguel de Cervantes, […]

Agències 02/05/2019

ACN Barcelona.-Turisme de Barcelona promocionarà la capital catalana i Catalunya com a destí a través de 15 rutes literàries. Les rutes s’han elaborat seguint l’obra d’escriptors com Miguel de Cervantes, Gabriel García Márquez, Vargas Llosa, Carlos Ruiz Zafón, Mercè Rodoreda, Ildefoso Falcones o Joan Brossa. L’objectiu d’aquest nou producte –presentat aquesta setmana a la Fira del Llibre de Buenos Aires- és apropar el valor cultural amb la destinació a través del llegat d’aquests escriptors i de la tradició editorial, segons ha informat Turisme de Barcelona. En total s’han elaborat vuit rutes de la ciutat de Barcelona, quatre de la demarcació i tres de Catalunya.

A través d’aquestes rutes, el visitant podrà conèixer les ciutats seguint els escenaris d’alguns llibres i autors. Per exemple, en el cas de Barcelona s’ha escollit ‘L’ombra del vent’ de Zafón per conèixer la Rambla Santa Mònica, la Plaça Reial o el carrer del Call; ‘La catedral del Mar’ d’Ildefonso Falcones que repassa la història de Santa Maria del Mar o una ruta que dona a conèixer la Rambla amb Hans Christian Andersen i George Orwell, entre d’altres. Més enllà de la ciutat barcelonina, l’obra de Brossa serveix per descobrir ambients, temes i arquitectura que va inspirar l’autor a Badalona, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet. Santiago Rusiñol centra la ruta a Sitges, la ciutat de Vic es podrà conèixer gràcies a Mossèn Cinto Verdaguer, Caldes d’Estrac amb Palau i Fabre, Apel·les Mestre i Joan Margall i l’obra d’Àngel Guimerà ha permès construir una ruta pel centre històric del Vendrell. D’altra banda, Josep Pla és el protagonista de la ruta al Baix Empordà i les passejades de Camilo José Cela i Josep Maria Espinàs donen forma a la del Pirineu. Paral·lelament, Turisme de Barcelona ha engegat una campanya de màrqueting per donar a conèixer el dia de Sant Jordi i la seva activitat en el món editorial i literari. Així, ha impulsat punts de llibre i cartells col·leccionables amb la imatge de Sant Jordi 2019 elaboradora per l’il·lustrador Magoz. Aquest materials serviran d’imatge durant tot l’any per explicar el Dia del Llibre i la vinculació de la ciutat amb la literatura i els escriptors.