Dissabte, 23 de gener de 2021 - Edició 912
La República

Turisme de Barcelona aprova els comptes i un pla de promoció de 12 MEUR per promoure la ciutat en els pròxims 2 anys

ACN Barcelona.-El Consell General de Turisme de Barcelona ha aprovat i el pla d’acció pels propers dos anys, en els quals es pretén incrementar un 15% de visitants del mercat […]

Avatar
Agències 13/01/2021

ACN Barcelona.-El Consell General de Turisme de Barcelona ha aprovat i el pla d’acció pels propers dos anys, en els quals es pretén incrementar un 15% de visitants del mercat nacional que s’han anat perdent any a any i dirigir-se a perfils específics interessats en la cultura, la gastronomia, la Barcelona marítima. En aquest sentit, es desplegarà una estratègia específica de comunicació per el públic local com ambaixadors de la pròpia destinació. El pressupost de l’entitat per aquest any és de més de 20 milions d’euros i el pla de promoció 2021-2022 té un pressupost inicial de 12 MEUR.

“Sempre i quan la situació al voltant de la pandèmia millori, el Consorci impulsarà el comàrqueting per arribar a acords amb empreses que vulguin anar de la mà de Turisme de Barcelona en la promoció de la ciutat”, indiquen en un comunicat. La primera reunió anual del 2021 també ha servit per donar el vist i plau a la modificació dels estatuts del Consorci que hauran d’aprovar la Cambra de Comerç i l’Ajuntament de Barcelona. Un estatuts que, en paraules del President de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, “modifiquen i substitueixen els anteriors, ja obsolets, per uns altres de moderns, que aporten un marc integrador i confirmen el marc públic-privat del Consorci, introduint el consens com a eina per a l’adopció dels acords que es prenguin i ampliant l’àrea d’influència de Barcelona”. Tota l’estratègia de màrqueting s’ha redefinit a partir del relat i els atributs que Barcelona vol mostrar al món per establir i definir la segmentació de nínxols i perfils. Igualment, l’estratègia de màrqueting ha de permetre, en aquests dos anys, tancar el cercle del que es coneix com a ‘Customer Service’, el contacte i la comunicació permanent amb el visitant, abans, durant i després de la seva estada. En Promoció, s’imposa ser selectius. El Pla contempla treballar per mercats: nacional, europeu i global. En aquests dos anys es pretén incrementar un 15% de visitants del mercat nacional que s’han anat perdent any rere any i que ens interessen per la seva proximitat dirigint-nos a perfils molt específics d’aquest mercat interessats en la cultura, la gastronomia, la Barcelona marítima. En aquest aspecte, es desplegarà una estratègia específica de comunicació per el públic local com ambaixadors de la pròpia destinació. També rellevant és el mercat Europeu, definint països i mercats estratègics i per últim, la gran aposta de Barcelona ha de ser pels mercats del sud-est asiàtic i americà. Es preveu que el sud-est asiàtic sigui el gran mercat de segle XXI i Barcelona ha d’estar preparada per tenir en 3-4 anys una posició de lideratge. Són mercats de gran valor, visitants d’ estada més llargues, interessats en la cultura, gastronomia i shopping, amb una despesa important per a la destinació.D’altra banda, Torres ha remarcat la necessitat de fer un pas endavant en la digitalització a l’hora de fer la promoció d’aquesta ciutat. “La digitalització es constituirà com un element clau en la competitivitat de Barcelona com a destinació turística. Hem de treballar amb les dades dels visitants abans, durant i després de la seva estada”, ha dit. El Consell General ha estat presidit pel tinent d’alcaldia Jaume Collboni, i hi han assistit el president de la Cambra, Joan Canadell; el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres; el vicepresident segon i regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé; el vicepresident tercer, Jordi Clos, i la Directora General del Consorci, Marian Muro.

Relacionats