Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024
Edició 2093

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 18 de abril del 2024

Trias s’erigeix com el líder del “canvi” a Barcelona i adverteix: “Les eleccions van de triar cara, o triar creu”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Xavier Trias s’ha mostrat rotund en l’acte de presentació de la seva candidatura a l’Ajuntament de Barcelona: “Les eleccions del mes de maig van de triar cara, o triar creu”. En una sala Oriol Martorell plena a vessar i crits “d’alcalde, alcalde”, el líder de Junts s’ha erigit com “el canvi” necessari per deixar enrere la “improvisació, la frivolitat i la imposició”. Ha lamentat la manca de “lideratge” i ha enumerat la seguretat, la neteja, la mobilitat o l’habitatge com a principals problemes per resoldre. Ha titllat l’urbanisme de BComú i el PSC de “nyap absolut” i ha dit que s’han “pervertit” les súper illes perquè s’han desenvolupat amb “improvisació i zero consens”. L’han acompanyat exliders convergents com Artur Mas o Jordi Pujol.

Xavier Trias ha assegurat que “una altra Barcelona és possible” i s’ha compromès a treballar perquè la ciutat superi l’actual “degradació” i “torni a il·lusionar-se” gràcies a un alcalde “que cregui en ella, deixi de fer discursos desmoralitzadors i lideri una nova etapa”. Ho ha dit en un escenari en què no hi havia ni rastre del logo de Junts, davant 600 persones i acompanyat per dirigents tant l’antiga cúpula de Convergència com de l’actual de Junts. Així, entre les cares visibles hi havia Jordi Pujol, Artur Mas, Laura Borràs, Jordi Turull o els exconsellers Josep Rull i Joaquim Forn. A banda, també ha rebut el suport d’alguns noms que l’acompanyaran a la llista com Jordi Martí, Neus Munté, Ramon Tremosa, Damià Calvet o Victòria Alsina.

Publicitat

Trias ha insistit que Barcelona necessita un executiu municipal “que governi des del rigor i no des de la frivolitat; que lideri des de la concertació i el diàleg, i no des de la imposició; que cerqui solucions, i no només culpables” i que “compleixi els compromisos, i no s’amagui en excuses”.  En aquest senti, ha dit que en els darrers anys Barcelona ha estat escenari d’un concert “que no sonava bé i desafinava en moltes ocasions” perquè ha tingut “una mala directora i una mala partitura”.  Així, ha assegurat que la ciutat té totes les potencialitats, però necessita algú que les faci lluir enlloc de posar-hi pegues. “Jo vull fer justament això, vull posar ordre, fer que tothom tingui el seu espai, la seva partitura i que sonin harmònicament”, ha etzibat. Alhora, ha afirmat que avui la majoria dels barcelonins i les barcelonines volen un canvi i ha considerat que “aquest canvi és possible”.

Ha recordat que en els darrers vuit anys “no s’ha resolt ni un de sol dels problemes que ja existien i en canvi s’han generat de nous”, un fet del qual en responsabilitza al govern municipal i als grups que li donen suport. En aquest sentit ha indicat que l’executiu barceloní acumula una llarga llista de “males decisions i de mals projectes”. S’ha referit a les “disfuncions” del pacte entre comuns i socialistes i ha lamentat “la fugida estrambòtica de Jaume Collboni” i al “suport inesgotable d’Esquerra a Ada Colau”.

<strong>Millores que Barcelona necessita</strong>

Trias ha aprofitat l’ocasió per enumerar algunes de les grans assignatures pendents que té la ciutat. Una d’aquestes és recuperar el lideratge per exigir a la resta de governs i administracions “que compleixin amb els barcelonins i les barcelonines, en inversions, en infraestructures i en execució dels pressupostos, perquè la ciutat ocupi el lloc que li toca”. Alhora ha destacat la necessitat de generar “progrés econòmic per assegurar el progrés social” i ha remarcat que “la ciutat ha de tornar a funcionar”, ja que des del seu punt de vista hi ha aspectes bàsics com la neteja o la seguretat que “no van bé”.

El cap de llista de Junts ha posat èmfasi en la necessitat que Barcelona deixi de ser una ciutat que improvisa per recuperar la seva capacitat de planificar. Així, ha carregat contra les polítiques urbanístiques de l’executiu actual i les ha titllat de “nyap absolut” i ha s’ha compromès a revertir-les. En aquesta línia, ha lamentat que s’hagi apostat per “pervertir el model de les superilles -fins al punt que el mateix autor no les reconeix– i aplicar-les amb absoluta improvisació, pocs estudis i zero consens”, ha apuntat. 

“Avui el Govern d’Ada Colau i Janet Sanz, amb la col·laboració, fins ara, de Jaume Collboni i, encara, d’Ernest Maragall, es veuen capaços de superar Cerdà i posar en perill l’Eixample”, ha retret Trias que ha criticat que actuïn “amb molt dogma ideològic, poca modèstia i zero responsabilitat” i sense “estudis previs, mètode científic o proves probes pilot”.

Ha afegit que “pintar carrers amb coloraines és fàcil i relativament ràpid” però  “fer grans projectes de transformació urbana és molt més complex, i requereix de molt treball tècnic, consens ciutadà i polític, i temps”. Ha considerat que en els darrers vuit anys ha pesat més la voluntat de canviar el disseny de la ciutat en base a criteris ideològics que no pas la lluita contra l’emergència climàtica. “Això no és lluitar contra l’emergència climàtica. Això és imposar un model de ciutat absolutament ideològic, des d’una minoria, sense cap consens”, ha dit.

Així mateix, ha retret a Colau que alguns projectes clau hagin quedat “en un calaix” i ha enumerat el de fer entrar el verd de Collserola a la ciutat, cobrir la Ronda de Dalt, recuperar els interiors d’illa de l’Eixample, obrir la ciutat al Besòs, fer una connexió amable entre la Marina del Prat Vermell i el Paral·lel i la Rambla, continuar la carretera de les Aigües o fer una ciutat autosuficient.

<strong>Croada contra el vehicle privat</strong>

També s’ha referit a la mobilitat i ha lamentat que el govern municipal “hagi decidit fer la guerra total a la mobilitat privada”, obviant que en molts casos es tracta de mobilitat obligada, així ha acusat l’executiu actual d’haver iniciat “una croada” contra el cotxe i contra la moto, un mitjà que ha dit que cal potenciar, sobretot els vehicles elèctrics. “El futur de la mobilitat a Barcelona passa, en primer lloc, per posar el vianant al centre de tot, caminant en un entorn més verd, però no de pintura, passa per millorar el transport públic, per exigir unes rodalies que funcionin, i per anar en bicicleta”, ha afegit.

En matèria d’habitatge ha considerat que cal impulsar un “pacte de ciutat per fer habitatge de lloguer assequible” i ha assegurat que ha quedat demostrat que amb “voluntat política” no n’hi ha prou. Trias també ha reclamat un major suport al teixit empresarial local i una aposta per la recerca i la investigació que contribueixi a canviar el model productiu i a atraure nous inversors; ha posat l’accent en la necessitat que Barcelona torni a ser capital i esdevingui referent en camps com l’esport, la cultura o l’arquitectura; ha reclamat fer una passa endavant per convertir la ciutat en una ‘smart city’ real i s’ha compromès a agilitar l’atorgament de llicències; avançar cap una ciutat més amable i inclusiva o incrementar les polítiques per combatre la violència masclista.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió