Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

Treballadors de la Nissan tallen la Gran Via després d’encartellar i tirar ous a concessionaris en una protesta conjunta

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Uns 200 treballadors de Nissan i d’empreses auxiliars han tallat aquest divendres la Gran Via a l’Hospitalet de Llobregat per protestar contra el tancament de les plantes catalanes, l’endemà que la multinacional fes pública la decisió, que afecta 3.000 llocs de treball directes i més de 20.000 indirectes. El bloqueig de la via ha durat 15 minuts i s’ha produït en el mateix punt que ja va tallar la plantilla en les mobilitzacions d’aquest dijous. Desenes de vehicles han quedat atrapats, tot i que alguns han mostrat suport a la protesta fent sonar el clàxon. Abans, els empleats s’havien concentrat en un concessionari, una convocatòria simultània en quatre punts de venda de l’àrea metropolitana de Barcelona.

Centenars de treballadors han acudit a quatre concessionaris a les onze del matí per fer una acció reivindicativa conjunta a l’Hospitalet, a Granollers, a Molins de Rei i a Barcelona. Els concentrats han tirat ous i han enganxat cartells reivindicatius amb pals d’escombra i cola a l’aparador dels edificis. Algunes de les pancartes portaven lemes com ‘Nissan no t’ho posarem fàcil’, ‘Pedro Sánchez dimissió, ‘Si no hi ha indústria, no hi ha país’, o ‘Això no va de diners, va de llocs de feina’. També es podien llegir consignes contra el directiu que assumirà el desmantellament de la planta, Frank Torres, i contra la cúpula de la multinacional nipona.Els concentrats s’han dirigit a l’arteria barcelonina després del discurs del representant de la UGT al comitè d’empresa de la planta de la Zona Franca, Javier Hernández, que ha assegurat que la plantilla continuarà mobilitzant-se i ha posat esperances en junta d’accionistes de la multinacional que s’ha de produir el 6 de juny.Tot i això, ha recordat que la crema de pneumàtics d’aquest dijous pot quedar-se en un fet “simbòlic” si no es reverteix el tancament. “Si no hi ha solució, no descarto que el proper que cremi siguin les instal·lacions de Nissan a Barcelona”, ha dit, per concloure l’arenga.A banda del tall de la Gran Via, els treballadors també han bloquejat el pas dels vehicles al carrer de la Ciutat d’Asunción al voltant del punt de venda de Nissan a la Maquinista. En aquesta instal·lació, el gran nombre de cartells enganxats impedia veure els cotxes de l’interior.Entre les persones que s’han manifestat aquest divendres hi havia treballadors que porten més de 20 anys a l’empresa, com el José Antonio, treballador a la secció de carrosseries de la Zona Franca. Amb 52 anys, explica que se sent “enganyat”, “frustrat” i “abatut” després de veure que durant anys el soci de l’aliança de Nissan, Renault, “s’enduia la producció a poc a poc” i desaprofitava unes instal·lacions que, segons diu, estan “en el seu millor moment” i preparats per l’electrificació del sector.”Estem cansats d’esperar un model que mai arriba, les promeses sempre són en fals”, ha dit abans de recordar que l’any passat es va reestructurar la plantilla amb 600 baixes a canvi d’una inversió de 70 milions en una planta de pintura que no ha arribat.La mobilització també ha comptat amb treballadors de les empreses auxiliars que depenen de Nissan i que veuen amb incertesa el seu futur, com la Cristina, que és empleada d’Acciona. Amb 38 anys i criant un fill sola, assegura que fins i tot si poden recol·locar-la, no podria subsistir amb un sou més baix. “Amb un nen com em posin a cobrar 800 euros no arribaré a finals de mes. Estem lluitant i donant suport als companys de Nissan pel bé de la feina de tots”, ha explicat. “Empreses subcontractades, proveïdors, transportistes, són moltes les famílies que depenen de Nissan”, ha afegit.En la mateixa situació es troben la Maria i el Diego, treballadors de Lear i Tachi-s de 54 i 51 anys. Totes dues són companyies que abasteixen els centres productius de Nissan a Barcelona. “Els treballadors de les empreses proveïdores perdrem molt més perquè Nissan es farà càrrec de les 3.000 persones però no se sap què farà cada proveïdor”, ha explicat el Diego, que assegura que està molt preocupat perquè la seva companyia, que fabrica els seients de la pick-up, té Nissan com a únic client i tem que els puguin fer fora sense una indemnització “digna”, i acollint-se al fons de garantia salarial (Fogasa).El mateix assegura la Maria que està en el sector industrial des dels 16 anys i creu que es quedarà a l’atur just en el moment en què és més important cotitzar de cara a assegurar la pensió. “La nostra producció se l’endú Renault a França, ens quedarem tots a l’atur”, ha lamentat. Lear és un dels proveïdors de la furgoneta elèctrica.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió