Dijous, 2 de desembre de 2021 - Edició 1225
La República

Transports Codina obrirà una nova nau de congelació amb la previsió d’augmentar un 20% la facturació

ACN Balenyà.-Transports Codina d’Hostalets de Balenyà (Osona) posarà en marxa properament una nau de congelat que els permetrà obrir-se a un nou sector estratègic i augmentar un 20% la facturació. […]

Avatar
Agències 22/11/2021

ACN Balenyà.-Transports Codina d’Hostalets de Balenyà (Osona) posarà en marxa properament una nau de congelat que els permetrà obrir-se a un nou sector estratègic i augmentar un 20% la facturació. Al marge de ser un edifici sostenible, consta d’un túnel que els permet refredar fins a -40ºC i una sala de prestatgeries mòbils amb capacitat per emmagatzemar 2.800 palets. La nova nau està situada al costat de l’actual fàbrica i ja té una segona fase molt avançada per ampliar el nombre de molls. En total, hi han invertit 8 MEUR i preveuen crear una desena de llocs de treball. L’objectiu final és ser un “hub” per a empreses europees, especialment del sector de l’alimentació, al marge del servei que ja donen al mercat català i espanyol.

La posada en marxa de la nova nau de congelat els ha permès completar una primera fase en uns terrenys situats just al costat de l’actual empresa a Hostalets de Balenyà (Osona). Ocupa 35.000 m2 i hi caben uns 2.800 palets amb unes prestatgeries mòbils. A més a més, compta amb tres túnels – de moment només se’n posarà en marxa un- per refredar el producte a -40ºC. Aquesta és la principal aposta que ha fet Transports Codina per obrir una nova línia de negoci amb la marca Codina Gel.El túnel té capacitat de 33 palets europeus per cicle i funciona amb un sistema constructiu específic amb amoníac, un refrigerant natural que aporta “seguretat i sostenibilitat”. Actualment ja s’està treballant en una segona fase que permetrà ampliar el magatzem amb una nova nau. En total ja hi han invertit uns 8 milions d’euros i es preveu que puguin crear una desena de llocs de treball, que se sumaran als 75 que ja tenen actualment. Tenen planificades fins a quatre fases. “La inversió és molt gran i volem anar poc a poc”, remarca la directora de l’àrea comercial i Innovació, Sílvia Codina. Un cop es completin totes les fases, tindran capacitat per emmagatzemar 8.000 palets.L’aposta per ampliar magatzems i incorporar el túnel de congelats és per “oferir solucions” a les empreses fabricants. Segons explica Codina, moltes empreses no tenen prou espai de magatzem per guardar els productes. El que els ofereixen, segons detalla, és gestionar el seu estoc i preparació de comandes així com l’entrega final. “Així alliberem els clients i tenen més espai per dedicar-se a la fabricació”.Per la seva banda, el seu gerent, Lluís Codina, assenyala que l’objectiu de l’ampliació és convertir-se en un “hub” de congelats a nivell europeu amb empreses de fora que volen entrar al mercat català i espanyol. Estan pensant, sobretot, en el sector alimentari. Actualment els clients europeus que tenen representen un 10% del total però la idea és que, d’aquí a cinc anys, aconseguir triplicar aquesta activitat “sense deixar de banda el servei que donen a nivell estatal i català, perquè el client local s’ha de seguir cuidant molt”. Actualment el 80% dels clients que tenen són catalans així com multinacionals establertes a Catalunya.Reduir la petjada de carboni i guanyar en sostenibilitatDes de l’empresa asseguren que estan centrant esforços en la sostenibilitat i la reducció de la petjada de carboni durant el procés. “Tenim molt clar que som part de la cadena de subministrament i segurament la més contaminant i tot el que puguem fer per retornar a la natura, ho farem”, assenyala Codina. Representa la tercera generació de l’empresa familiar des que el seu avi la va posar en marxa el 1918 a Tona. la setmana passada van rebre el premi ambiental Lean & Green pel projecte de reduir la petjada de carboni un 20% en els pròxims cinc anys.Seguint aquests objectius, la nova nau s’ha construït amb materials respectuosos i s’ha buscat l’eficiència energètica amb un sistema de recuperació d’aigües pluvials, utilitzada per refredar els motors de fred, i la instal·lació properament de plaques solars a la coberta i part de la façana. També volen plantar vegetació autòctona de baix consum hídric a l’exterior.El nou edifici, a més, s’ha construït seguint els criteris del certificat Breeam de sostenibilitat i eficiència energètica.