Dijous, 6 d'octubre de 2022 - Edició 1533
La República

Trànsit posa en marxa dos nous radars a la Ronda Litoral a l’Hospitalet de Llobregat

ACN Barcelona – El Servei Català de Trànsit (SCT) posa en funcionament a partir d’aquest dimarts dos nous radars fixos a la B-10, o Ronda Litoral, a l’Hospitalet de Llobregat, […]

Agències 25/07/2022

ACN Barcelona – El Servei Català de Trànsit (SCT) posa en funcionament a partir d’aquest dimarts dos nous radars fixos a la B-10, o Ronda Litoral, a l’Hospitalet de Llobregat, un en cada sentit de la circulació, amb l’objectiu de reduir la velocitat excessiva, així com la sinistralitat viària en aquest punt. En concret, es posarà en marxa un radar fix multicarril en cada sentit de la marxa al quilòmetre 18,5 de la B-10, on el límit màxim de velocitat permès és de 80 km/h. Aquests sistemes de control de la velocitat responen a les directrius fixades en el Pla de seguretat viària (PSV) 2021-2023. Actualment, i comptant aquests nous cinemòmetres, a la xarxa viària catalana hi ha 248 punts de control, dels quals 38 són radars de tram.

Els radars estan distribuïts tant en vies principals com secundàries, seguint criteris de priorització dels punts o trams on és necessari reduir la sinistralitat, i han demostrat que resulten efectius com a elements dissuasius per disminuir l’accidentalitat.

La velocitat excessiva és un dels principals factors concurrents de la sinistralitat viària. A Catalunya, l’any 2021 la velocitat excessiva o inadequada va intervenir com a causa en el 17,4% dels accidents amb víctimes en vies interurbanes<strong> </strong>i va augmentar la presència en la casuística de la sinistralitat respecte al 2019 (11,9%).

<strong>A més velocitat, més risc d’accident i de lesions greus</strong>

En cas <strong>d’</strong>accident<strong>,</strong> s’ha evidenciat que com més elevada és la velocitat dels vehicles, més alta és la violència de l’impacte, es redueix notablement l’efectivitat dels dispositius de seguretat passiva, com el cinturó de seguretat o el casc, i s’incrementa, per tant, el risc de mortalitat i de patir lesions amb seqüeles greus permanents. És per això que el Departament d’Interior i el Servei Català de Trànsit continuen apostant per la presència de radars a la xarxa viària catalana amb la finalitat de disminuir l’accidentalitat a les vies.

La presència dels radars està senyalitzada i la seva ubicació és pública, es pot consultar al web del Servei Català de Trànsit.