Dijous, 29 de juliol de 2021 - Edició 1099
La República

Torrent reclama a l’Estat “accelerar” els PERTE per oferir “tranquil·litat” a inversors com Volkswagen

ACN Barcelona.-El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, reclama al govern espanyol que “acceleri” la definició dels Projectes Estratègics per la Recuperació i la Transformació (PERTE) dels fons europeus per […]

Avatar
Agències 03/07/2021

ACN Barcelona.-El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, reclama al govern espanyol que “acceleri” la definició dels Projectes Estratègics per la Recuperació i la Transformació (PERTE) dels fons europeus per “generar tranquil·litat” als inversors com Volkswagen. La definició del PERTE per a les bateries elèctriques és clau per definir el futur de la planta de bateries per a Seat, que Torrent confia que s’instal·larà a Catalunya. “Confiem que l’anunci d’inversió que va fer Seat i la perspectiva del 2025 es puguin complir i això consolidi la seva presència a Catalunya, i que es pugui materialitzar en les properes setmanes”, diu el conseller en una entrevista a ‘La Vanguardia’. Segons Torrent, Seat és un “soci estratègic” del Govern.

El conseller d’Empresa recorda que a nivell europeu les “decisions més importants” sobre inversions s’estan prenent “en aquest moment”, especialment en el sector de l’automoció. Nissan, per exemple, ha anunciat una inversió milionària a la seva planta de Sunderland, al Regne Unit. “És ara”, diu el conseller sobre el moment en què cal materialitzar projectes com el de la planta de bateries per a Volkswagen. “Estem en unes setmanes estratègiques no només en l’àmbit de Volkswagen i l’automoció. Hem demanat al ministeri que acceleri la definició per generar tranquil·litat perquè els inversors estan a l’espera”, reitera. Torrent diu que la Generalitat ha ofert “tota l’ajuda possible” a Seat però remarca que “qui gestiona els ajuts europeus és l’Estat central”. En aquest sentit, apunta que el Pacto Nacional de la Indústria inclourà la posada en marxa d’un “fons d’inversions estratègiques” per poder aportar diners a grans projectes com els de Volkswagen. Pel que fa a Nissan i la reindustrialització de la planta, el conseller d’Empresa diu que voldria un “projecte suficientment gran per assumir la potència” de la multinacional nipona. Amb tot, admet que “és possible que no sigui així” i que intentaran que hi hagi “diferents projectes”. “L’important és el valor afegit”, afirma, assenyalant que treballen amb “la idea d’incorporar a multinacionals”.