Dimarts, 28 de setembre de 2021 - Edició 1160
La República

Torra: “Com més el país s’assembli a FGC millor anirem”

ACN Barcelona.-El president de la Generalitat, Quim Torra, ha afirmat aquest divendres que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) és una empresa que “ha sabut excel·lir” i que “ha […]

Avatar
Agències 21/06/2019

ACN Barcelona.-El president de la Generalitat, Quim Torra, ha afirmat aquest divendres que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) és una empresa que “ha sabut excel·lir” i que “ha sortit del seu estricte camp de la mobilitat per ser una de les empreses més importants del país on el país s’hi veu reflectit”. “Com més el país s’assembli a FGC millor anirem”, ha subratllat el president, durant la inauguració de la nova andana de l’estació de Provença, que passarà de tenir 3 metres útils a 8. Per la seva banda, el president de l’empresa, Ricard Font, ha destacat que la construcció de la nova andana ha format part d’uns treball d’enginyeria “complex i difícil” ja que s’han desenvolupat sota edificis d’habitatges durant tres anys, mentre que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha reivindicat el transport públic com “una part fonamental de les polítiques socials”.

El president de la Generalitat ha encapçalat aquest divendres la inauguració de l’ampliació de l’andana de l’estació de Provença de FGC després de tres anys d’obres, concretament des del novembre del 2016. Torra ha elogiat la trajectòria de l’empresa i ha assegurat que “és una d’aquelles institucions que si no haguéssim abusant tant de l’estructura d’Estat és evident que ho definiríem així”. El president també ha aprofitat per reclamar la gestió de les infraestructures catalanes com les Rodalies i l’aeroport per gestionar-les com FGC.Amb l’entrada en servei de l’ampliació de l’andana de Provença, que ha comptat amb un pressupost de 8 milions d’euros, es podrà incrementar la capacitat de l’andana en sentit Sarrià i la seguretat dels passatgers. De fet, fa uns anys, es van instal·lar unes mampares de vidre per evitar la caiguda accidental dels viatgers a les vies en cas d’aglomeracions i que es mantindran tot i les obres. L’estació de Provença és la segona en volum d’usuaris de la línia Barcelona-Vallès, ja que hi transcorren les línies urbanes L6 i L7 i les S1, S55, S5 i S2.Concretament, el tram ampliat és de 27 metres de longitud, que comptarà amb una amplada de 8 metres mitjançant la construcció d’una galeria de 50 metres paral·lela a la volta de l’estació, i s’ha construït una nova escala entre la part ampliada i el vestíbul que permetrà la separació de fluxos d’entrada i sortida de passatgers.En la seva intervenció, el president de FGC, Ricard Font, ha ressaltat la “complexitat” dels treballs, ja que s’han efectuat sota sis edificacions del carrer Balmes, i ha demanat disculpes als veïns afectats. Font també ha volgut reconèixer l’esforç dels treballadors de FGC, que ha definit com l’equip 1901, en referència al nombre d’empleats de la companyia. Per aquest motiu, l’empresa ha gravat el nom de tots ells en els accessos de la nova entrada, des del carrer Rosselló amb Balmes.Per la seva part, el conseller de Territori, Damià Calvet, ha assenyalat que l’objectiu del Govern és “més i millor transport públic” i ha fet un repàs de les darreres actuacions a FGC, com el perllongament de les línies de Sabadell i Terrassa, i de “reptés més elevats”; com la gestió de la llançadora a l’Aeroport. En aquest context, ha explicat que cada ciutadà que aparca el transport privat per agafar el públic estalvia l’emissió d’1,2 tones de CO2 a l’atmosfera i ha assegurat que el transport públic ha de ser una “part fonamental de les polítiques socials del país”.