Dijous, 24 de juny de 2021 - Edició 1064
La República

TMB vol ampliar la seva activitat cap als vehicles de mobilitat personal compartits i al repartiment de mercaderies

ACN Barcelona.-El Pla Estratègic 2025 de TMB inclourà que la companyia passi a ser una empresa que gestioni diversos serveis de mobilitat, com vehicles de mobilitat personal compartits o repartiment […]

Avatar
Agències 27/05/2021

ACN Barcelona.-El Pla Estratègic 2025 de TMB inclourà que la companyia passi a ser una empresa que gestioni diversos serveis de mobilitat, com vehicles de mobilitat personal compartits o repartiment de mercaderies. Segons la presidenta de TMB, Rosa Alarcón, la principal aposta seguirà essent el metro i el bus amb l’objectiu “d’incrementar l’oferta, la qualitat i l’eficiència”, però ha deixat clar que també es vol “potenciar la intermodalitat” entre mitjans de transport. D’altra banda, TMB ha creat un consell assessor integrat per agents socials i econòmics de la ciutat que col·laboraran en l’elaboració del Pla Estratègic 2025, entre els quals hi ha els màxims dirigents de patronals, sindicats, del Port de Barcelona i de l’aeroport, entre d’altres.

Per la presidenta de la companyia, el nou pla “té com a punt de partida un canvi en la concepció i missió de TMB” i significarà “un canvi històric”. Alarcón ha comentat que aquesta transició es vol dur a terme “aprofitant els beneficis i avantatges de les noves tecnologies i treballant-ho des del consens i la transversalitat”.Aquest és un dels principals projectes inclosos en el document que s’està acabant d’elaborar i que està previst que estigui a punt en dos mesos, segons ha indicat la presidenta de TMB, Rosa Alarcón, acompanyada del conseller delegat de la companyia, Gerardo Lertxundi.La presidenta de TMB ha pronosticat que una futura plataforma de mobilitat gestionada per la companyia “serà molt important pel volum que implica de transport” i sobre el negoci de repartiment de mercaderies ha dit que és un exemple del centenar de projectes que té en marxa TMB, com el bus a demanda o el projecte de bus semiexprés. “Hi ha projectes més madurs i altres menys madurs”, ha dit.Lertxundi, per la seva banda, ha manifestat que l’objectiu és que creixi el nombre d’usuaris de transport públic en general, més enllà de si ho fa ab TMB o altres operadors. “Volem sumar forces en aquesta línia”, ha afegit.Altres punts que incorpora el pla és la participació de TMB en negocis internacionals, la creació d’una cultura d’empresa que posi les persones al centre de l’activitat i un “compromís amb la societat i l’entorn on opera”, en especial en àmbits com la responsabilitat social, el desenvolupament sostenible i l’Agenda 2030, l’accessibilitat universal i l’increment de la seguretat, entre d’altres.Lertxundi també ha posat l’accent en què la companyia sigui referent en el control i la gestió pública responsable i en la transformació digital, entre d’altres.El conseller delegat de TMB ha assenyalat que dins del Pla estratègic del grup TMB n’hi haurà també els propis del metro, bus i de les activitats addicionals que es vagin incorporant. A més del Consell Assessor consultiu, la companyia també compta amb la col·laboració dels professionals de l’empresa, els comitès d’empresa de metro i bus i consultors externs, entre d’altres.Lertxundi també ha indicat que el projecte “neix en un moment important”, després de la crisi de la covid, i ha comentat que s’ha fet una comparativa amb altres capitals europees, concretament amb Madrid, Paris, Milà, Londres i Berlín, i s’ha analitzat qui gestiona el transport públic i si també operen altres modalitats, com els VMP o funiculars, entre d’altres.El Consell Assessor, que aquest dijous tindrà la primera reunió i serà vigent per als pròxims quatre anys, hi haurà una vintena de personalitats de diferents àmbits de la ciutat. Segons Alarcón busca “afavorir el diàleg obert i permanent amb els sectors més significatius” de Barcelona i la seva àrea metropolitana.Per part del sector de l’Enginyeria i la tecnologia hi haurà, entre d’altres, el degà del Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, Oriol Altisench; la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa; la directora de l’aeroport, Sònia Corrochano; el delegat especial de l’Estat al Consorci de la Zona franca, Pere Navarro; i l’exconseller, actual coordinador del Pla de Rodalies i president del Cercle d’Infraestructures, Pere Macias.En l’àmbit de la mobilitat, hi ha el president del RACC, Josep Mateu; i el president de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, Adrià Ramírez. Per part del món socioeconòmic, hi huarà, entre d’altres, els director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga; els presidents de les patronals Foment del Treball i pimes, Josep Sánchez Llibre i Antoni Cañete, respectivament; o els líders dels principals sindicats a Catalunya, el secretari general d’UGT, Camil Ros, i el de CCOO, Javier Pacheco. Pel que fa en el terreny social, hi ha, entre d’altres la presidenta de la Taula del Tercer Sector, Francina Alsina; el delegat de la ONCE a Catalunya, Enric Botí; mentre que de l’àmbit cultura hi ha el president del Gran Teatre del Liceu, Salvador Alemany.Reunió amb el nou conseller “el més aviat possible”En la roda de premsa per presentar algunes de les novetats incloses en el Pla Estratègic 2025 i la presentació dels membres del Consell Assessor, Alarcón ha comentat que ja està en contacte amb el gabinet del vicepresident i conseller de Polítiques Digitals, Infraestructures i Agenda Urbana, Jordi Puigneró, per parlar de TMB i sobre la mobilitat. “És molt important que les institucions ens coordinem”, ha comentat Alarcón, que confia que la relació amb Puigneró sigui “molt bona” i en línia amb l’anterior conseller, Damià Calvet.