Edició 2091

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 17 de abril del 2024
Edició 2091

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 17 de abril del 2024

TMB presenta el primer autobús elèctric de 18 metres de càrrega nocturna

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat aquest dimarts el primer autobús elèctric de 18 metres de càrrega nocturna. El Lion’s City 18E estarà en circulació a partir del juliol en línies d’alta demanda amb l’objectiu de verificar la seva autonomia i adequació al servei urbà. D’aquesta manera, Barcelona serà una de les dues úniques ciutats europees en disposar d’una unitat de proves d’aquest model, el primer de 18 metres de longitud i capacitat per desenvolupar una jornada de servei, d’entre 12 i 18 hores, únicament amb la càrrega nocturna de les seves bateries. L’autobús, fabricat per MAN, estarà cedit a TMB durant un any.

El Lion’s City 18E començarà a funcionar al juliol a la línia H16, on circulen també altres autobusos elèctrics articulats. Aquest fet permetrà comparar les dades d’explotació i prestacions i, més endavant, el vehicle prestarà servei en altres línies d’elevada demanda. Durant un any, TMB anirà recollint dades sobre l’efectivitat de l’autobús per avaluar la conveniència d’aquest model per a la ciutat. “Barcelona esdevé un punt d’innovació”, ha celebrat la presidenta de TMB, Rosa Alarcón, en la presentació de l’autobús. Alarcón ha assegurat que “confia molt” en aquest nou model i ha recordat que l’autonomia del vehicle permetrà que aquest estigui en servei durant més temps. El sistema propulsor de l’autobús està format per dos motors centrals elèctrics situats en els eixos segon i tercer. A diferència dels motors elèctrics que se situen prop de les rodes, la seva posició permet també aprofitar més l’espai interior, facilita l’accessibilitat per al muntatge i permet un disseny més senzill. La configuració del tren motor elèctric, que no necessita un sistema de transmissió entre eixos, beneficia també l’espai interior disponible i permet optimitzar la part del darrere del vehicle, amb una capacitat per transportar fins a 120 passatgers. Els dos motors desenvolupen una potència nominal de 320 kW, amb una potència punta disponible de 480 kW per a les situacions de càrrega completa i pendent ascendent. L’energia prové de bateries modulars connectades de manera que el conjunt és capaç d’oferir fins a 640 kWh de capacitat. El carregador es troba al centre operatiu del Triangle, a Barcelona. L’autobús disposa d’una autonomia garantida de 200 quilòmetres en un recorregut mixt i de fins a 270 en condicions favorables. Aquest fet suposa un avantatge respecte als autobusos elèctrics articulats comercialitzats fins ara, on la càrrega nocturna es combina amb la càrrega d’oportunitat durant el temps de descans en les parades terminals. Aquest fet obliga a electrificar les línies amb la necessària infraestructura de recàrrega ràpida. “És el primer vehicle de càrrega d’oportunitat d’aquestes característiques a Barcelona. Estem convençuts que som capaços de fer tot el servei amb la càrrega nocturna, la qual cosa donarà molta polivalència a l’hora d’escollir línies, sense necessitat d’una infraestructura addicional”, ha explicat el director comercial de MAN Bus & Truck Iberia, Manuel Fraile. Fraile ha definit Barcelona com “una de les ciutats de referència”. La companyia ha decidit iniciar la prova de l’autobús a la capital catalana per la seva aposta per la “innovació i l’electrificació”, a més de disposar una gran experiència amb la flota de l’empresa.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió