Dimecres, 4 d'agost de 2021 - Edició 1105
La República

TMB defensa que el transport alternatiu al tall de la L1 entre Clot i Fondo funciona “correctament”

ACN Barcelona.-TMB ha defensat que el transport alternatiu al tall de la línia 1 de metro entre Clot i Fondo està funcionant “correctament”. En un comunicat d’aquest dimarts, l’empresa que […]

Avatar
Agències 02/07/2019

ACN Barcelona.-TMB ha defensat que el transport alternatiu al tall de la línia 1 de metro entre Clot i Fondo està funcionant “correctament”. En un comunicat d’aquest dimarts, l’empresa que gestiona la xarxa de metro a la capital catalana ha argumentat que les dues llançadores de bus que ha habilitat no estan planificades per enllaçar entre si sinó per connectar amb els sistemes ferroviaris. Usuaris del servei -en obres des de dissabte i fins el 30 d’agost- han criticat el transport alternatiu però TMB sosté que els viatgers “estan trobant les millors opcions per als seus trajectes” i ha agraït el seu esforç. La companyia ha recomanat utilitzar altres línies de metro -com la L9 nord i la L5- i ha remarcat que no era viable habilitar un únic bus llançadora que fes tot el trajecte. Segons TMB, per absorbir les 90.000 entrades diàries que té el tram de metro afectat caldria que un autobús llançadora passés cada 30 segons. També afirma que els carrers per on hauria de passar no són “aptes” per a la circulació continuada de busos articulats.

Segons l’empresa, el bus Clot-Fabra i Puig està registrant una ocupació del 80% mentre que el bus Onze de Setembre-Fondo té una ocupació menor. També apunta que són accessibles a persones amb mobilitat reduïda i tenen freqüències de pas de 3 i 5 minuts, respectivament. Pel que fa a les línies de metro, la L9 nord va registrar dilluns 10.000 validacions més en relació a les mateixes dates del 2018 i la L5, 18.000 més.