Dilluns, 20 de setembre de 2021 - Edició 1152
La República

TMB alerta que els serveis mínims de la vaga de treballadors del 8 d’abril són “insuficients”

ACN Barcelona.-Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha alertat aquest divendres que els serveis mínims de la vaga de treballadors del 8 d’abril per denunciar la gestió de la crisi de […]

Avatar
Agències 05/04/2019

ACN Barcelona.-Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha alertat aquest divendres que els serveis mínims de la vaga de treballadors del 8 d’abril per denunciar la gestió de la crisi de l’amiant són “insuficients”. Amb la proposta del Departament de Treball de mantenir serveis mínims del 40% en hora punta i del 20% en la resta del dia no es podrà garantir el dret de la mobilitat de la ciutadania en les franges de més afluència, de sis a deu del matí i de quatre a vuit del vespre, ha apuntat l’empresa en un comunicat. Segons TMB, entre les nou i les onze els intervals d’espera poden superar els 60 minuts. A més, la companyia de transports metropolitans ha titllat la campanya d’aturades de quatre hores per torn “d’innecessària” en entendre que l’empresa “ha donat resposta als punts plantejats pels sindicats” i s’ha comportat de forma “responsable”.

Així doncs, TMB adverteix que aquesta oferta serà insuficient per absorbir la demanda normal, especialment a les quatre del matí i de la tarda, quan se solen registrar unes 340.000 i 370.000 entrades a la xarxa de metro, respectivament. Per això, l’empresa de transport ha recomanat buscar mitjans alternatius de desplaçament.En el comunicat, la companyia ha reiterat que, amb els serveis mínims proposats, a la pràctica el servei serà “deficient bona part del dia”, per la suma de l’impacte de les aturades i la impossibilitat de realitzar en pocs minuts un nombre tan elevat de maniobres de retirada i incorporació de trens.A més, TMB ha lamentat els “perjudicis” que aquesta convocatòria ocasionarà a la ciutadania, que aquest any “ja ha suportat” quatre jornades de vagues parcials al metro. Amb tot, la direcció ha assegurat que continua oberta al diàleg amb els representants dels treballadors i ha reafirmat el “compromís” de gestionar la problemàtica de l’amiant amb “el màxim rigor i transparència, garantint per sobre de tot la seguretat i la salut dels treballadors i dels usuaris de metro”.Segons xifres de l’empresa, hi ha una vintena de treballadors afectats per l’amiant i però cap d’ells pateix una patologia greu ni ha requerit tractament mèdic. En canvi, els sindicats han denunciat problemes més greus i un treballador en actiu ha assegurat patir una malaltia pulmonar a causa del contacte amb les fibres d’aquest material.