Divendres, 24 de març de 2023 - Edició 1702
La República

Tito Álvarez, sobre el nou decret llei que ha de regular les VTC: “És un tir a tota la línia de flotació de Cabify”

ACN Barcelona – Els taxistes celebren el decret llei de la Generalitat que, a partir del pròxim mes d’octubre, ha de regular les VTC. Segons ha afirmat el portaveu d’Élite […]

Agències 06/07/2022

ACN Barcelona – Els taxistes celebren el decret llei de la Generalitat que, a partir del pròxim mes d’octubre, ha de regular les VTC. Segons ha afirmat el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, en una roda de premsa aquest dimecres, la nova regulació “aposta per un model sostenible que protegeix la ciutadania i blinda el sector del taxi”. El decret llei, aprovat pel Consell Executiu i que sortirà publicat al DOGC demà, inclou nous requisits que les VTC hauran de complir per poder seguir prestant serveis urbans a Catalunya, com disposar de vehicles amb una longitud mínima de 4,90 metres o d’una assegurança idèntica a la dels taxis. Álvarez ha assegurat que el nou règim sancionador per incompliment d’aquests és “un tir a tota la línia de flotació de Cabify”.

“Si volen continuar operant, hauran de fer una inversió milionària”, ha afirmat el portaveu del sindicat en relació amb els nous requisits que hauran de complir les VTC.

Aquestes noves mesures, anunciades pel Departament de Territori, exigiran a les VTC disposar d’una assegurança que cobreixi fins a la quantia de 50 MEUR la responsabilitat civil per danys que puguin patir els viatgers, que els conductors estiguin en possessió del permís de conducció de la classe B o superior amb almenys dos anys d’antiguitat, i que la longitud mínima dels VTC en trajectes urbans haurà de ser de 4,90 metres –cosa que pràcticament només compleixen les furgonetes i els cotxes d’alta gamma-.

El nou decret també inclou que, en el cas de vehicles nous, només s’admetin els que disposin de distintius 0 o ECO. Així mateix, tampoc podran ser vehicles en rènting i la transferència de llicències no estarà permesa en caràcter general, a excepció d’una única transmissió en el cas de persones físiques i també en casos de jubilació i mort.

En aquest sentit, Sergi Cutillas, assessor jurídic d’Élite Taxi, ha detallat en la seva intervenció a la roda de premsa que el nou decret “permet que continuïn operant el mateix nombre de VTC que hi ha actualment” -unes 1.400-, això no obstant, ha apuntat que ho podran fer “si fan les coses bé”. Cutillas ha afirmat que la nova normativa afectarà la rendibilitat de les plataformes de lloguer de vehicles amb conductor i, segons ha dit, això “permetrà confirmar per la via dels fets que només funcionen si incompleixen la llei”.

El nou règim sancionador preveu sancions de fins a 2.000 euros i la immobilització del vehicle per aquells VTC que treballin amb una autorització de fora de Catalunya o que no respectin el temps de 15 minuts entre la contractació i la prestació del servei, i de fins a 4.000 euros i la immobilització del vehicle per als que recullin clients sense contractació prèvia o que circulin a la recerca de clients. Les multes podran arribar als 6.000 euros en el cas de treballar sense autorització.

Segons el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, les noves sancions són una “victòria” pel sector. “És tan dur que, fins i tot, m’ha fet pena en algun moment”, ha declarat.