Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024
Edició 2072

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 28 de març del 2024

Territori inspeccionarà 4.500 habitatges, locals i aparcaments per controlar la seguretat de les obres de l’L9/L10

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori ha posat en marxa una nova fase de les obres per acabar el tram central de les línies L9 i L10, i preveu inspeccionar 4.500 habitatges, locals i aparcaments per controlar la seguretat dels treballs. Així, es miraran els edificis per documentar el seu estat de conservació abans de l’inici de les obres i garantir als propietaris un “document fidel” de la seva situació i poder verificar-lo durant els treballs o un cop acabats, si fos necessari. En el cas dels edificis, s’avaluen elements comuns com façanes i escales, així com l’interior de cada habitatge. També hi entren locals comercials i aparcaments. La tuneladora, a la futura estació Manuel Girona, reprendrà la perforació a la primavera.

Segons informa Territori en un comunicat, també s’instal·laran equips d’auscultació i control en els mateixos edificis i en el terreny per “controlar l’evolució dels treballs del túnel i possibles oscil·lacions del nivell freàtic”.

Publicitat

El Govern també té previst fer reunions informatives amb el veïnat, comerciants i representants de l’Ajuntament de Barcelona.

Per connectar les branques sud i nord de l’L9/L10 i culminar així els treballs cal perforar uns quatre quilòmetres de túnel entre les futures estacions Manuel Girona i Lesseps.

També cal acabar l’obra civil de la gran majoria de les estacions ja iniciada en al fase anterior, fer obres d’arquitectura i instal·lacions, iniciar la construcció de l’estació Manuel Girona i col·locar llosa intermèdia, vies i instal·lacions al túnel del tram central, inclòs el que ja està construït però encara no en servei, i que té uns cinc quilòmetres.

Segons explica Territori, es reprenen els treballs per finalitzar el pou de l’estació de Sarrià, que afectaran part de la via pública. A l’estació de Camp Nou, es reimplanta la zona d’obra com a preparació a la posada en marxa de la tuneladora i al pou de l’estació de Guinardó/Hospital de Sant Pau es fan tasques prèvies per a l’extracció de la majoria de les peces de la tuneladora que hi ha situada a Lesseps.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió