Diumenge, 1 d'agost de 2021 - Edició 1102
La República

Territori aprova definitivament el projecte de soterrament de la Granvia a l’Hospitalet de Llobregat

ACN L’Hospitalet de Llobregat.-Territori i Sostenibilitat ha aprovat definitivament el projecte constructiu de soterrament de la Granvia al seu pas per l’Hospitalet. El projecte, amb un pressupost de 114,8 MEUR […]

Avatar
Agències 02/07/2020

ACN L’Hospitalet de Llobregat.-Territori i Sostenibilitat ha aprovat definitivament el projecte constructiu de soterrament de la Granvia al seu pas per l’Hospitalet. El projecte, amb un pressupost de 114,8 MEUR i un termini d’execució d’uns tres anys, preveu soterrar aquesta via entre la Rambla de la Marina i el riu Llobregat. Un cop aprovat el projecte, les obres es preveu que comencin el tercer trimestre del 2021. L’obra, que dona continuïtat al soterrament del tram barceloní de la via fins a la plaça d’Europa, permetrà fer compatible la via ràpida amb els carrers urbans i millorar les connexions entre ambdues parts de la ciutat, incloent-hi els hospitals de Bellvitge i Duran i Reynals. L’únic tram que restarà per soterrar serà el que es creua amb les vies del tren.

El soterrament d’aquest tram de la Granvia s’inclou en el Pla director urbanístic (PDU) Granvia-Llobregat aprovat definitivament pel conseller de Territori i Sostenibilitat el març de 2017. El document possibilita la transformació d’un segon tram d’uns 1.000 metres de longitud de l’avinguda de la Granvia a L’Hospitalet. Així, comprèn una superfície total de gairebé 105 hectàrees, aproximadament el 8% del terme municipal hospitalenc, entre l’encreuament de la Granvia amb la ronda del Litoral i el nus de Marina, incloent-hi els terrenys a banda i banda de la C-31.A grans trets, el PDU preveu la creació i consolidació del gran parc de Cal Trabal, la creació de teixit urbà allà on ara hi ha buit i la definició de pols d’activitat econòmica aprofitant la posició estratègica de l’àmbit i l’existència de dos centres hospitalaris de referència. Tot això, garantint una continuïtat urbana coherent amb l’anterior tram reformat i excloent l’ús residencial.