Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Territori amplia les freqüències entre Alpicat i Lleida amb la quarta línia de bus exprés de la demarcació

|

- Publicitat -

ACN Alpicat.-La nova línia de bus exprés e4 entre Alpicat i Lleida, que entrarà en servei el 25 de juny, incrementarà les prestacions i les freqüències de la línia actual que enllaça ambdues ciutats, ja que permetrà disposar d’un bus cada hora en els dos sentits. Es tracta de la quarta línia de la xarxa exprés.cat que implanta Territori i Sostenibilitat a la demarcació de Lleida, després de les que uneixen la capital del Segrià amb Cervera, Alfarràs i Alcarràs, i la número 40 del conjunt Catalunya. Encara no hi ha data per a les dues pendents (les Borges Blanques-Lleida i Almacelles-Lleida) tot i que el Govern té avançada la redacció del projecte de la futura xarxa de Rodalies de Lleida en el marc del qual es plantejaran mesures per millorar la connectivitat entre aquestes ciutats.

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, i l’alcalde l’Alpicat, Joan Gilart, han presentat aquest dilluns la nova línia de bus exprés entre Alpicat i Lleida, que entrarà en servei el 25 de juny. El nou bus exprés e4 reforçarà les franges horàries de dilluns a divendres feiners amb 7 noves expedicions de manera que l’oferta actual passarà a ser de 17 serveis en sentit Lleida i 18 en sentit Alpicat. Així, s’aconseguirà que entre setmana la línia disposi d’una freqüència de pas d’un bus cada hora tant en un sentit com en l’altre. Del total d’expedicions d’entre setmana, 3 d’anada i 3 de tornada permetran la intermodalitat amb els serveis ferroviaris d’alta velocitat, així com d’altres serveis ferroviaris. Els dissabtes feiners l’oferta passarà de 9 anades i 8 tornades a ser d’11 freqüències per sentit. A més, s’incorpora una nova parada a Hostal del Lluc-Urbanització, a Alpicat, tant d’anada com de tornada. En una primera fase, aquesta parada la faran 5 expedicions en sentit Lleida i totes les expedicions en sentit Alpicat. En una segona fase, s’hi col·locarà un polsador de manera que la parada es farà a la demanda. Això permetrà millorar l’explotació de la línia ja que el bus únicament modificarà el seu recorregut si un usuari ho demana. La conversió de l’actual línia regular en una línia de bus exprés aportarà altres millores, com ara l’estètica dels pals de parada i marquesines existents, que s’arreglaran i s’identificaran amb els colors de la xarxa exprés.cat. També es millorà la senyalització tant horitzontal com vertical de les parades d’Alpicat. Pel que fa als vehicles, n’hi haurà un que tindrà la imatge diferenciada de l’exprés.cat i que cobrirà pràcticament la totalitat de les expedicions. Els vehicles seran totalment accessibles i disposaran de Wi-Fi gratuït.Quarta línia de bus exprés de les comarques lleidatanesAmb la nova línia de bus exprés e4 ja seran quatre les línies d’altes prestacions implantades a les comarques de Lleida, després de la que enllacen Cervera, Tàrrega i Lleida (implantada l’any 2014 i amb 220.000 viatges/any), la d’Alfarràs–Lleida (implantada el 2015 i 310.000 viatges/any) i la d’Alcarràs-Lleida (2017 i 143.000 viatges/any). El en conjunt de Catalunya, serà la línia exprés número 40. Isidre Gavín ha destacat que els serveis exprés.cat “introdueixen un concepte nou de transport públic perquè defineixen un servei més atractiu, amb més qualitat i amb més freqüències per cobrir millor la demanda”. En el cas d’Alpicat, “hem construït un servei millorat en quantitat, en qualitat i amb més intermodalitat amb el tren”. Això fa “que sigui una peça important del transport públic de Rodalies de Lleida perquè quan es parla de Rodalies es pensa únicament en el tren però les rodalies des de l’òptica del transport públic de Lleida són una bona combinació entre les línies que opera Renfe, la que opera FGC i tot un estol de línies de bus exprés i altres de transport públic per carretera que connecten les ciutats amb tot el seu territori”, ha explicat. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat ha detallat que les línies exprés han permès incrementar els usuaris del bus en els territoris on s’han implantat en un 22% de mitjana. “El bus exprés és una aposta decidida del Govern pel transport públic, que millora la mobilitat i la qualitat de l’aire”, ha remarcat Gavín. L’alcalde d’Alpicat, Joan Gilart, ha agraït la posada en servei del bus exprés, “perquè era una demanda del territori i hem aconseguit més freqüències i reforçat la parada de l’alta velocitat”.Recta final del desplegament de la xarxa de bus exprés.catEl Departament de Territori està a punt de finalitzar el desplegament de la xarxa de bus exprés.cat, que es va iniciar l’any 2012 per tal de donar resposta a l’increment de demanda del transport interurbà amb autobús. La xarxa exprés.cat inclou les línies de bus amb més demanda de tot Catalunya i consta de 43 línies distribuïdes per tot el territori que transporten el 40% de la demanda total, tot i que amb la d’Alpicat ja se n’hauran implantat un total de 40. La valoració dels usuaris de les línies exprés.cat és molt positiva, i en el cas de Lleida la mitjana és de 8,8 punts sobre 10, molt superior a la mitjana del transport públic, que es troba entorn el 7,4, segons ha ressaltat Gavín.Les línies de bus exprés les Borges-Lleida i Almacelles-Lleida vinculades al projecte de Rodalies de LleidaEl secretari d’Infraestructures i Mobilitat ha explicat que encara no hi ha data per a la posada en marxa de les dues línies de bus exprés pendents a la demarcació de Lleida (les Borges Blanques-Lleida i Almacelles-Lleida). Tot i això, Gavín ha explicat que la millora de la connectivitat entre aquestes ciutats cal analitzar-la també dins el projecte de Rodalies ferroviàries de Lleida que està redactant Territori. Gavín ha explicat que el departament “té pràcticament acabat” el dibuix tècnic de com creu que hauria de ser la futura xarxa de Rodalies de Lleida. Un cop enllestit, Territori el traslladarà a la Diputació de Lleida, després del compromís adquirit en la taula que va posar en marxa aquesta institució per buscar solucions a l’estat actual de la xarxa ferroviària del territori, amb l’objectiu que pugui ser un projecte “consensuat i compartit” amb el territori. Posteriorment, Territori el presentarà a Foment per “intentar arribar a un acord global” per tal que pugui acabar esdevenint una realitat.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió