Dissabte, 18 de setembre de 2021 - Edició 1150
La República

Taurus Group assoleix els 219 milions d’euros de facturació al 2020, amb un augment del 6,78% respecte a l’any anterior

ACN Oliana.-Taurus Group ha mantingut una tendència de creixement al 2020 tot i la irrupció de la pandèmia i preveu tancar aquest any amb bones perspectives, consolidant la seva expansió. […]

Avatar
Agències 02/09/2021

ACN Oliana.-Taurus Group ha mantingut una tendència de creixement al 2020 tot i la irrupció de la pandèmia i preveu tancar aquest any amb bones perspectives, consolidant la seva expansió. Segons han explicat des de l’empresa de petits electrodomèstics, amb seu a Oliana (Alt Urgell), a l’exercici passat van facturar més de 219 milions d’euros, un 6,78% més respecte a l’anterior. Les bones xifres s’expliquen per l’evolució del negoci a Europa, Orient Mitjà, Àfrica i Amèrica del Nord, a més de la incorporació de la firma Supra France, la divisió de calefacció per biomassa del grup empresarial. A més, l’augment de vendes ha situat l’indicador financer EBITDA a nivells històrics, amb un valor de 19,2 milions d’euros, un milió més que al 2019.

El director general de Taurus Group, Enric Tria, ha explicat que espera poder complir les expectatives de negoci d’enguany, que passen per superar les xifres de 2020 tot i el context sanitari marcat per la covid-19. Així, ha detallat que durant aquests mesos han continuat ampliant la presència del grup empresarial als mercats europeus, amb la pròxima obertura d’una filial a Polònia i consolidant-ne d’altres com la situada a Alemanya des de finals de l’any passat. A més, no es descarta fer noves adquisicions en mercats internacionals.Dins del pla d’expansió internacional de la companyia, està prevista una inversió de 4 milions d’euros per construir un nou centre d’operacions de 15.000 metres quadrats a Oliana. Aquest estarà dotat d’intel·ligència artificial i duplicarà la capacitat actual d’emmagatzematge. Una de les fites d’enguany ha estat la creació de la marca Taurus Renovables amb l’objectiu de fer accessibles les instal·lacions de plaques fotovoltaiques tant al sector domèstic com l’industrial i el públic.