Dilluns, 14 de juny de 2021 - Edició 1054
La República

Tarragona rebutja les pantalles acústiques que Adif vol instal·lar al litoral

ACN Tarragona.-L’Ajuntament de Tarragona rebutja les pantalles que Adif vol instal·lar en alguns trams de la via ferroviària per tal de complir una normativa europea sobre impactes acústics. Pel consistori […]

Avatar
Agències 15/03/2021

ACN Tarragona.-L’Ajuntament de Tarragona rebutja les pantalles que Adif vol instal·lar en alguns trams de la via ferroviària per tal de complir una normativa europea sobre impactes acústics. Pel consistori es tracta d’una decisió nefasta i hi presentaran al·legacions. El conseller de Territori de la ciutat, Xavier Puig, ha explicat que no entenen quins criteris ha seguit l’operador ferroviari a l’hora de decidir en quins trams es col·loquen les pantalles de fins a cinc metres i ha lamentat que afecten zones de valor natural i paisatgístic, com l’entorn de les platges de l’Arrabassada i la Savinosa. Puig preveu que “la guerra serà dura” i demana consensuar alternatives. Amb tot, ha apuntat que és necessari que les mercaderies passin per l’interior.

La problemàtica afecta altres localitats, com Torredembarra, que també ha aixecat la veu contra les intencions d’Adif. El projecte de l’operador, segons Puig genera més problemes dels que soluciona. “Posar pantalles de tres, quatre o cinc metres genera un efecte barrera molt bèstia que com a ciutat no ens podem permetre”, ha indicat. “Ens oposarem a que s’impedeixin les vistes al mar, les vistes terra endins, que s’impedeixin corredors biològics o el pas de la brisa marina”, ha concretat.Alhora, ha apuntat que, si realment és imperatiu que Adif faci alguna actuació, es consensuï. Puig ha proposat plantar arbres en alguns trams, especialment als de la zona de Llevant. “No farà lleig, no desentonarà i esmorteirà el so dels trens de mercaderies”, ha valorat. A més, també ha qüestionat que es plantegin les pantalles acústiques en zones on hi viu poc gent i no pas al tram on hi ha més població, entre l’estació de Renfe i el Francolí. Amb tot, ha reiterat la necessitat que els trens de mercaderies passin per l’interior i no per la via de la cosa, “que ha de ser perquè es desplaci la gent”.