Dijous, 5 d'agost de 2021 - Edició 1106
La República

Sindicats del professorat consideren que el tercer trimestre “no pot ser avaluable”

ACN Barcelona.-Sindicats del professorat, entre els quals el majoritari, USTEC-STES, la Intersindical-CSC, CCOO o UGT han considerat a través d’un comunicat conjunt que el tercer trimestre del curs escolar, que […]

Avatar
Agències 14/04/2020

ACN Barcelona.-Sindicats del professorat, entre els quals el majoritari, USTEC-STES, la Intersindical-CSC, CCOO o UGT han considerat a través d’un comunicat conjunt que el tercer trimestre del curs escolar, que ha començat aquest dimarts 14 d’abril, “no pot ser avaluable”. Afirmen que les condicions “diferents” pel que fa a recursos materials i les diverses situacions socials i familiars tant de l’alumnat com del professorat, “untament amb les indicacions del Departament d’Educació de seguir avançant matèria, estan generant “una diferència” en els ritmes d’aprenentatge “encara major que amb l’ensenyament presencial” i, “per tant, un augment de la segregació escolar”.

També subratllen que l’aplicació del decret de direccions i autonomia de centres suposa “instruccions i càrregues de treball molt diferents” que “en molts casos” no atenen a la conciliació familiar del professorat “sinó a l’arbitrarietat de d’algunes direccions”. En alguns casos, aquestes arbitrarietats “vulneren fins i tot el dret d’imatge del professorat”.A banda, els sindicats recorden que des del 13 de març el professorat ha hagut de seguir la tasca educativa de forma telemàtica, un teletreball que ha arribat “en un context de retallades persistents” que “ja generaven mancances d’atenció a l’alumnat i no permetien una educació pública de qualitat per a tothom”.Pel que fa a la condició avaluable del tercer trimestre decidida per Educació, els sindicats lamenten que no s’ha tingut en compte la bretxa digital i sociofamiliar “que ha reconegut el mateix conseller Bargalló”. Tot això, “sense garantir l’augment de recursos materials i humans necessaris per pal·liar mínimament els efectes del confinament i el teletreball”. A parer d’aquestes formacions, doncs, “no es garanteix el dret a l’educació a l’alumnat però es vol obligar el professorat a avaluar i qualificar”.Per tot plegat exigeixen al Departament els nomenaments telemàtics “necessaris” per cobrir substitucions i nomenaments extraordinaris perquè “cal un augment urgent i significatiu de professorat per pal·liar els efectes del confinament”.També reclamen “de manera urgent” els recursos digitals necessaris a l’alumnat i al professorat per pal·liar la bretxa digital durant el confinament.I que s’aturi “de manera immediata” el decret d’autonomia de centres i es donin instruccions “clares i directes, prèviament negociades amb els sindicats”, de com desenvolupar el teletreball.Finalment reclamen que “es respecti” el calendari vigent perquè alumnat i professorat necessitaran “més que mai” vacances escolars.