Dijous, 29 de juliol de 2021 - Edició 1099
La República

Serge Aimé Coulibaly reflexiona sobre la por als altres, la immigració i el medi ambient a ‘Wakatt’ al Grec

ACN Barcelona.-El coreògraf i ballarí Serge Aimé Coulibaly porta l’espectacle de dansa ‘Wakatt’ al festival Grec amb la companyia Faso Danse Théâtre. Un muntatge que reflexiona sobre la por als […]

Avatar
Agències 20/07/2021

ACN Barcelona.-El coreògraf i ballarí Serge Aimé Coulibaly porta l’espectacle de dansa ‘Wakatt’ al festival Grec amb la companyia Faso Danse Théâtre. Un muntatge que reflexiona sobre la por als altres, sobre la immigració i el medi ambient, mitjançant una lluita de cossos que es mouen junts en escena. Serge Aimé Coulibaly ha explicat que sembla que l’espectacle estigui concebut per ser interpretat al Teatre Grec. “Hem creat un món imaginari en què els homes estan en un món que s’acaba i un altre món que comença. Ballem sobre les cendres i aquest espai és perfecte”, ha assegurat. El director del Grec, Cesc Casadesús, ha explicat que ‘Wakatt’ és “el gran espectacle de dansa” del festival d’enguany amb la mirada cap a Àfrica.

El coreògraf ha explicat que el títol de l’espectacle ‘Wakatt’ significa el temps actual en la llengua mossi de Burkina Faso. Quan va començar a treballar en l’espectacle, ha assenyalat, volia parlar de l’augment del nacionalisme a Europa. “Hi havia parets a tot arreu que s’anaven construint i amb la tecnologia, la recerca i el món digital fa que anem construint murs i parets”, ha dit. Posant com exemple la situació dels immigrants, ha apuntat: “No estem pensant com a persones, sinó que pensen en coses i, en canvi, el coronavirus ens ha ensenyat que les persones són el més importants”. Ha defensat que els éssers humans són “el més important”. En aquest context, ha relatat quan precisament van entrar a treballar per tirar endavant l’espectacle va ser assassinat George Floyd. “Una de les coses que van sortir en les improvisacions va ser córrer per sobreviure i amb aquesta mort ho teníem tot al davant”. Ha explicat que la primera escena representa “aquest poble negre que fuig i li disparen un tret”. Al muntatge, ha afegit, també reflexionen sobre la violència i la por al desconegut. Preguntat pels símbols del muntatge, Serge Aimé Coulibaly ha dit que hi ha té un pes tota la marxa dels joves pel canvi climàtic i que ha inclòs elements mediambientals. En aquest sentit, ha apuntat que van decidir fer servir les cendres com a símbol que les persones han cremat la naturalesa.Tot i això, ha reconegut que és una persona que creu en el futur i és “molt optimista” i que fins i tot pensa que pot canviar el món amb un espectacle. “Soc molt innocent”, ha reconegut. Música i coreografia protagonitzen un intercanvi constant durant l’espectacle, amb una música que sona sense interrupció i que signa el músic Malik Mezzadri (Magik Malik), un flautista i músic de jazz francès nascut a Costa d’Ivori. El coreògraf ha remarcat que sempre parteix dels intèrprets per crear els espectacles. “Tot i que tingui una forma de veure la dansa, parteixo de l’intèrpret i observo com ve cap a la meva visió”. Ha apuntat que la qualitat superior del ballarí sempre està present.