Dilluns, 21 de juny de 2021 - Edició 1061
La República

Seat pacta amb els sindicats acabar l’ERTO en vigor per falta de semiconductors el 30 de maig, un mes abans del previst

ACN Barcelona.-Seat pacta amb els sindicats acabar l’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) en vigor per la falta d’estoc de semiconductors el 30 de maig, un mes abans del previst, […]

Avatar
Agències 29/04/2021

ACN Barcelona.-Seat pacta amb els sindicats acabar l’Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) en vigor per la falta d’estoc de semiconductors el 30 de maig, un mes abans del previst, segons han informat CCOO i UGT en un comunicat. L’ERTO es va començar a aplicar el 18 de gener i tenia una afectació diària màxima de 400 persones a la planta de Martorell i 150 a la de Zona Franca. Davant l'”estabilització” de la problemàtica amb el subministrament de xips s’ha apostat per retirar l’ERTO i començar a planificar com recuperar la producció perduda, de 24.000 unitats aproximadament. Per aquest motiu, els empleats aniran a treballar els dissabtes i diumenges del mes de juny i s’obrirà la fàbrica a l’agost.

L’afectació serà diferent en les línies de producció del Seat Ibiza i Arona, L1 que en la que fa el Leon i el Cupra Formentor, l’L2, que es va reduir en una tercera part, passant de fer 900 a 600 cotxes al dia. En el darrer cas, es treballarà durant tot l’agost a dos torns. En el cas de la producció de l’Ibiza i l’Arona, la línia estarà tancada durant tres setmanes a l’agost i només se’n treballarà una, que es recuperarà posteriorment per sorteig entre setembre i desembre. Tenint en compte que no es té la certesa absoluta que els semiconductors arribin, els sindicats han pactat un mecanisme per compensar la modificació dels plans dels treballadors en cas que no es treballi a l’agost o els caps de setmana. D’aquesta manera, s’ha acordat que els empleats puguin percebre un lineal de 370 euros per treballar una setmana a la línia 1 i 1.200 euros per anar a la feina durant el mes d’agost a la línia 2.Són susceptibles de ser afectats per aquesta modificació fins a 4.000 persones.Segons informen CCOO i UGT, Seat Components sí que mantindrà l’expedient en vigor fins a finals de juny. Fonts sindicals asseguren que caldrà contractar plantilla eventual per assegurar-se que el personal pugui fer les vacances que entren al conveni.