Dimarts, 15 de juny de 2021 - Edició 1055
La República

Saplex tanca el 2020 amb una facturació de 61,5 milions d’euros, un 3% més que l’any anterior tot i la pandèmia

ACN Barcelona.-Saplex ha tancat l’any 2020 amb una facturació de 61,5 milions d’euros, un 3% més que l’exercici anterior, tot i l’impacte de la pandèmia de covid-19, segons ha informat […]

Avatar
Agències 10/05/2021

ACN Barcelona.-Saplex ha tancat l’any 2020 amb una facturació de 61,5 milions d’euros, un 3% més que l’exercici anterior, tot i l’impacte de la pandèmia de covid-19, segons ha informat la mateixa companyia en un comunicat. El fabricant de bosses d’escombraries i per a la congelació d’aliments ha invertit 7,3 milions d’euros per potenciar els seus plans d’expansió el 2020, un 12,3% més que el 2019. En concret, ha destinat 3,6 milions a ampliar la planta de Canovelles en 4.000 metres quadrats. La companyia ha incorporat 12 nous perfils a la seva plantilla, sumant 140 treballadors. D’aquesta manera, han pogut respondre a l’augment de la demanda, concentrada principalment en les bosses de congelació d’aliments, que han crescut a un ritme de doble dígit.

L’empresa ha tancat el 2020 amb una quota de mercat de bosses de congelació del 47,2%, una xifra que en el cas de les bosses d’escombraries és del 46%. Durant el 2020, l’empresa ha invertit 1 milió en maquinària; 2,7 milions en la incorporació de noves línies de fabricació de bosses d’escombraries, com el llançament de les seves bosses 100% compostables amb tancament fàcil que es comercialitzen a Mercadona sota la marca Bosque Verde. Des de la incorporació d’aquesta tanca, les vendes de les bosses compostables s’han registrat un increment superior al 50%, asseguren. En un exercici marcat per la pandèmia, la companyia segueix amb l’aposta inversora dels darrers sis anys, durant els quals han invertit prop de 30 milions amb l’objectiu d’augmentar i optimitzar la seva capacitat productiva. Així mateix, en els mesos més durs de la pandèmia -març i abril- Saplex va repartir per iniciativa pròpia una prima extraordinària als seus treballadors com a mostra d’agraïment a la valor, compromís i responsabilitat de la plantilla. Després de dos anys a Portugal amb una gamma de productes específics, l’empresa catalana ha quadruplicat les seves vendes mensuals respecte a 2019. A més, gràcies als establiments que el gegant dels supermercats Mercadona té previst obrir a Portugal al llarg de 2021, Saplex espera disparar les seves vendes al país en un 50% al llarg d’aquest any.A més, Saplex ha continuat amb la seva expansió internacional amb marca pròpia i ha entrat en dos mercats on encara no hi era present, Dinamarca i Colòmbia. La companyia amb seu a Canovelles ja comercialitza els seus productes a 15 països.